help hoefbevangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angel21

help hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 21:52

hallo

misschien weten jullie het..mijn paard is hoefbevangen alleen wel vreemd vind ik...overal lees je dat ze beter op zachte grond kunnen lopen terwijl mijne andersom...nu had ze de symptomen op maandag en nu een week verder en behandeling is het gelukkig zo goed als over...hoe snel ging het bij jullie paarden... ze loopt dus nu goed op de stenen en klein beetje kreupel in het zand...medicijnen waren op maar heb voor de zekerheid bij gehaald voor 5 dagen...wanneer zijn jullie weer begonnen met bijv longeren of rijden...had verwacht dat dit proces met haar hoeven langer zou duren...gelukkig niet dus..

alvast bedankt voor jullie hulp

Angel21

Re: help hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 21:56

ook had ik 2 weken daarvoor...nu 3 weken geleden haar laten bekappen en nieuwe ijzers laten zetten...ze was trouwens bevangen geworden door waarschijnlijk het hoge gras waar ze die za in gezet is...anders zou ik het niet weten ze heeft geen medicijnen en is ook niet te dik..

groetjes

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:55

Mijn chronisch bevangen paard loopt op het verharde ook beter dan op zachte ondergrond. Heeft het paard een hoefbeekanteling dan zullen ze meestal op het verharde niet goed lopen. Jij was er denk ik op tijd bij zodat je de schade hebt kunnen beperken en daarom herstelt je pony zou goed. Ik zou met een week of drie heel voorzichtig weer beginnen en heel erg oppassen met gras en eiwitrijk voer. Eenmaal bevangen is zo weer bevangen.

Angel21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 12:23

ze staat nou in de paddock met wel wat gras aan de kant...en voor de rest krijgt ze hooi en soms een beetje musli van me...vind dat ze namelijk wat dunner word en het kreupel lopen word er niet erger op dus zal wel goed zijn denk ik....zij blij heeft ze nog 3 weken vrij hihi

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:38

heel voorzichtig zijn vooral met het voor een najaarsgras het paard zal altijd gevoelig zijn voor hoefbevangenheid dan een paard wat nooit hoefbevangen is geweest