Ik heb sinds 2 weken een schat van een grote E verzorg pony. Toen ik daar aan huis kwam vroeg ik of ik de pony mocht vezorgen die voor de deur stond. De eigenaresse helemaal enthausiast, het mocht.
Die mevrouw vertelde dat haar dochter van wie de pony was totaal er niet meer op reed, of verzorgde, dat bleek veels te waar te zijn......
Toen ik haar van de wei haalde vielen mij al een aantal dingen op, haar hoef groeit over haaf ijzer heen. Haar linker voor hoefijzer zat los. Op haar achterhoef zat een wond (op de plek waar je ook mok vind) van ongeveer 5 cm.
Door dat die vrouw totaal niets van paarden afweet wist ze niet dat dit toch echt wel heel ernstig is voor een pony.
Toen die dochter thuis kwam werd zij heel kwaad op haar moeder dat ze de DA niet had gebeld, maar uiteindelijk was het haar pony!
Nu ging ik vandaag met haar wandelen, ze moet toch wát beweging krijgen? Tikt ze met haar achterhoef dr voorhoef aan, raakt in paniek omdat dat zeer doet omdat het ijzer los zat, en vliegt het ijzer eraf ( wat totaal niet verwonderlijk is omdat hij echt heel erg los zat)
Dus nu loopt ze met een hoef waar een hap uit is (ja écht!!)
Gelijk voor de 4e keer weeeeer gezegt bonita móét naar de hoefsmid mevrouw!!!!
Zegt ze, ja mijn dochter beld wel, zeg ik, ik wil ook wel bellen.
Het is zo moeilijk om beleefd te blijven, want ik wil echt aleen maar het beste voor die pony
Nou goed, ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, als er iets niet duidelijk is, vraag gerust.
Ook graag tips wat wel of niet te doen.
Groetjes
Arlette