paard gekocht en genaaid door de verkoper (verborgen gebrek)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cain

paard gekocht en genaaid door de verkoper (verborgen gebrek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:22

Hallo allemaal ik plaats deze oproep voor een vriendin!!!

16 dagen geleden heb ik een 4jarige merrie gekocht. Het paard heet Uruguay Haar vader is oo Seven en haar moeder is Lexington lady (v: Chromos). Haar moeder is keur preferent sport dressur. Het is een donker bruine merrie van ongeveer 1.70m. Ze is verkeersmak en fijn te rijden in de bak. Het paard heeft vorig jaar een ocd-operatie gehad. Het paard is 16 dagen geleden rontgenologisch en klinich goed gekeurd in Moergestel.
Helaas heb ik afgelopen week ontdekt dat het paard lucht zuigt. (kribbenbijter) Het is een verborgen gebrek en bij de verkoop niet vermeld Ik heb haar bij stal *** gekocht, van ***. alles blijkt eruit dat de verkoper er van op de hoogte was ik moest namelijk het weefrek van hem dicht doen omdat ze er anders doorheen sprong maar dat is niet waar, staat al 3 dagen open en ze kijkt er alleen lief door ook mocht ik niet plotseling bij hem komen kijken, moest altijd bellen hij had aangeraden om haar lekker heel de dag op de wei te houden
ik mocht haar niet op de manege zetten.achteraf gezien is het gewoon een handelaar, dus zal hem niks uit hebben gemaakt.al met al een raar verhaal inden jullie niet wie kan ons helpen groetjes
Kent iemand dit paard? Of kent iemand de vorige eigenaar beter? Zou je dan zo snel mogelijk contact met mij op willen nemen? ****of bientje_eichhorn@hotmail.com of stuur mj een pb
of mail naar joycedonkersloot @hotmail.com foto komt zo snel mogelijk

ze zal jullie heel dankbaar zijn groetjes joyce en sabiene
Laatst bijgewerkt door Katja op 03-10-05 10:22, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: namen verwijderd.

Anoniem

Re: paard gekocht en genaaid door de verkoper (verborgen geb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:25

cain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:32

runningkawa schreef:
Direct aangetekende brief er heen en direct ook bellen
zijn ze verplicht haar terug te nemen

http://www.manegehopland.nl/verborgengebreken.php
hier heb je misschien ook wel wat aan

na 3 dagen kan ze zo terug, maar nu gaat dat minder makkelijk....anders moet het door veearts aangetoond worden dat ze het eerder deed. De veearts komt morgen. en hoe weet je dat zo zeker want ze is al naar de eigenaar geweest maar die ontkent alles bedankt voor de reactie

cain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:50

het verhaal is aangepast het is nu nog completer en het plijt nu zeker dat de verkopende partij ervan op de hoogte was wie kan ons helpen

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:26

Als de verkopende partij ervan op de hoogte was en het NIET verteld heeft, kan je paard gewoon terug.
Stuur een aangetekende brief dat je het paard wil terugbrengen.
Zorg voor getuigen en maak er anders een rechtzaak van.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 02:40