Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

carola schreef:Tja, dat is zo echt niet goed te zeggen. Sorry.
Hoe erg is de spat? Als ze nu al moeite heeft met (zuiver) stappen en draven, dan zie ik het somber in eerlijk gezegd. Speciaal beslag kan best helpen maar het kan geen wonderen verichten.
Jetta schreef:Hij heeft ook wel baat bij warmte, dus als het erg koud is, krijgt hij eerst een massage met een arnica product op het spronggewricht en daaromheen een warme bandage. Dan is ie voorverwarmd, zeg maar.Dan loopt hij makkelijker.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaringen, PB me anders even.
Jetta schreef:Ja, door warmte is hij minder stijf en beweegt dus makkelijker. Hij heeft in de zomer ook minder stijfheid door de warmte en natuurlijk door de weidegang.
Vergelijk het maar met mensen met artrose, die hebben vaak baat bij warmte en mijn paard dus ook. Arnica is een product dat warmte brengt. Nog beter zou zijn arnica cuprum, daarin zit koper, wat de warmte geleidt.
Ik gebruik bij voorkeur geen gel voor de warmtebandage, dat voelt nl. erg koud aan, maar arnica-olie. Een goede plantaardige olie wordt geen kliederboel, omdat het helemaal wordt opgenomen. Ik gebruik dus nooit een olie op basis van minerale olie.
Meryl schreef:carola schreef:Tja, dat is zo echt niet goed te zeggen. Sorry.
Hoe erg is de spat? Als ze nu al moeite heeft met (zuiver) stappen en draven, dan zie ik het somber in eerlijk gezegd. Speciaal beslag kan best helpen maar het kan geen wonderen verichten.
Zeker weten wel!! Mijn paard heeft artrose, nu ze speciaal wordt bekapt (zodat haar pas ruimer wordt) en speciaal beslag, loopt ze weer zuiver!
Natuurlijk merk je nog wel dat ze artrose heeft. B.v. als je niet lang genoeg warm draait, dan gaat ze onregelmatig lopen. Ook kan ik niet meer veel figuren en voltes rijden. Maar echt waar, dat beslag heeft echt wonderen verricht!