schimmel op neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dierenvriend

schimmel op neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 16:10

Hallo, onze 2 jarige pony heeft een schimmel op haar neus, althans dat denken we. het zijn blaasjes en kleine bobbeltjes en het zit verspreidt over haar hele neus. Wie weet hier iets van en hoe kunnen we dit oplossen? ze heeft er ook jeuk aan, maar verder kunnen we niet ontdekken of ze er pijn aan lijdt. Toch even de dierenarts bellen of is dit een een of ander virusje/schimmeltje?
groetjes,

ellepel

Re: schimmel op neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 06:48

als je echt twijfeld kun je altijd even bellen en vragen wat het kan zijn.,
ik heb zo geen idee wat het zijn kan.

hoe lang zit het er al?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 06:55

Schimmel jeukt volgens mij niet.... Kan het mis hebben, want ik ben natuurlijk geen DA. Ik zou gewoon even naar je praktijk bellen en advies vragen. Zou het zonnebrand kunnen zijn?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:36

een foto maken van zoiets is makkelijk voor anderen om te kunnen vergelijken met wat een eigen paard gehad heeft bijvoorbeeld.

Als het daadwerkelijk een schimmeltje is (korstjes, kale plekjes, witte schilfers) dan kun je het wassen met Imaverol. Niet de imaverol afwassen zoals je met shampoo doet, maar gewoon op laten drogen. 3x herhalen is vaak voldoende, met een aantal dagen ertussen zoals de bijsluiter vermeld. Succes!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:38

Als het wel schimmel is kun je het wel met imaverol ( of hoe je het ook maar schrijft) behandelen dat helpt echt