Mijn paard werd erg stijf en opgeblazen. Nieren doen 2 dingen: ze zorgen voor de afvoer van vocht en voor de afvoer van afvalstoffen.
Door de afvalstoffen kreeg mijn paard verzuring en werd hij stijf. Door bijv een hoog ureum gaat een paard zich naar voelen, bij mensen uit zich dit door hoofdpijn, misselijkheid en moeheid.
Doordat het vocht in de circulatie blijft en niet uitgeplast wordt krijgt het hart het zwaar te verduren. Dit kan zich uiten in kortademigheid, conditieverlies.
Bij beginnende nierproblemen zie je vaak verkleuring van de vacht, dofheid, is je paard snel moe en kortademig. Maar dit kan natuurlijk ook op veel andere dingen duiden zoals een virus.
Mijn paard is door een homeopaat geholpen omdat de DA niet wist wat hij eraan moest doen.
Ik blijf dit bijzonder vinden, ben zelf dialyseverpleegkundige en werk dus met menesen die geen nierfunctie meer hebben. mijn paard had ook nog maar heel weinig nierfunctie(was te zien in het bloed) en die werd met homeopathische middelen weer beter terwijl ik hiervan bij mensen nog nooit gehoord heb dat zij beter konden worden. Als dat zo zou zijn zaten er niet zoveel mensen aan de dialyse!