gezocht fysio omgeving Utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pilou

gezocht fysio omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 15:56

weet iemand een goede? Het liefst iemand die aan huis komt omdat het paard nog niet helemaal trailermak is. Ik heb wel gehoord van Irmgard Michielsen, maar weet niet zeker of ze uit die buurt komt. Maar dat is een osteopathe hoorde ik.

iemand nog suggeties? Zal zo ook nog op de site van de ver. van fysio zoeken, maar dit is vast prettiger dan zomaar ''een vreemde'' bellen.

Alvast bedankt

droebel

Re: gezocht fysio omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:05

irmgard michielsen komt niet uit de buurt maar komt wel in omgeving utrecht aan huis. ze is bij mij ook geweest (Wijk bij duurstede en driebergen). Zij is paardenfysiotherapeute en daarnaast is zij ook paarden osteopaat.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:55

Is niet waar, wel fysiotherapeut, maar heeft de osteopathieopleiding niet af gemaakt. Ze noemt zich wel osteopaat, maar dus onterecht

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:39

dat is toch niet helemaal eerlijk lijkt me!! Of ze is zo goed ............

claire_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:54

Als je een osteopaat zoekt weet ik ook nog wel een goede voor je, komt aan huis en kost rond de 100€ (komt uit belgië). Hij heeft een school waar je je kunt opleiden tot ostepaat. Vind je t wat moet je me maar een PB sturen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:52

Ik ken ook een hele goede fysio in de regio Utrecht als je haar nummer wil moet je maar even PB-en.

els35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:07

Op de bilt zit een zeer goede holistische praktijk "den hoek". Dit zijn afgestudeerde dierenartsen/paardenartsen die allerlei opleidingen hebben gevolgd in oa chinese, japanse acupunctuur, klassieke homeopathie, manuele therapie, chiropractie, neuraaltherapie, ostheopathie, fytotherapie en diverse andere behandelwijze. Misschien doet deze ook fysiotherapie, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben daar enorm geholpen en meerdere met mij die ik het heb getipt. succes site: www.holistischdierenarts.nl

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:05

Citaat:
Is niet waar, wel fysiotherapeut, maar heeft de osteopathieopleiding niet af gemaakt. Ze noemt zich wel osteopaat, maar dus onterecht

Osteopaat is geen beschermde titel of beschermd beroep. In feite mag iedereen zich osteopaat noemen, of je nu wel of niet opleiding hebt gevolgd hierin. Helaas maken sommigen misbruik hiervan, om zich beter of bekwamer voor te doen. Het is ook nog eens zo, dat volgens de wet dieren alleen behandeld mogen worden door een gediplomeerde en geregistreerde dierenarts, dierfysiotherapeut, paramedisch dierenartsassistent, embryotransplanteur.
De osteopaat komt niet in dit lijstje voor. Mocht je je paard toch door een osteopaat willen laten behandelen, dan is dit dus voor eigen risico.
Ik weet niet of er een overkoepelend orgaan is voor osteopaten, misschien dat iemand anders dit weet. heleenxx? Dan kun je daar navraag doen over eventuele diplomering, anders bij opleidingscentrum icreo, www.icreo.nl

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:50

Er is m.i. geen overkoepelend orgaan voor osteopaten. Ik heb mijn opleiding bij Icreo gedaan. (en ben dierenfysio...) Icreo is geloof ik wel bezig om de daar gediplomeerden op hun website te zetten, maar dat is nog niet gebeurd.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:14

Ik weet niet of je al iemand hebt, maar als je het nr van mijn fysiotherapeute Annet Smits wilt dan moet je me maar even PB-en