Mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 16:41

Hoi hoi,
ik zit met een probleem. Mijn paard heeft erg last van mok. We hebben al veel geprobeert, maar er is nix dat helpt. Eerst hebben we de raad opgevolgd om met betadine scrub de korstjes eruit te halen en dat werkte, maar de mok kwam net zo hard weer terug. Toen we het nog een keer deden begon het te bloeden en kwamen er meer korstjes terug dan we weggehaald hadden. Toen hebben we 2 maanden sudocreme geprobeert en daar werd het iets minder van maar het ging nog steeds niet weg. Daarna hebbe we nog 3 andere producten geprobeert (inclusief een hormoonkuur van de veearts waarmee het alleen maar erger werd) en nu ben ik ten einde raad. Wie heeft er een oplossing??????????????????

Cassidy

Re: Mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:42

Er is een collectief mok topic als je bij de sticky's kijkt, daar kun je heel veel informatie vinden.

viewtopic.php?f=3&t=356221

*Edit: topic is inmiddels geen sticky meer, weet iemand waarom?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:46

tip: niet de kostjes er af halen, dan krijg je wondjes en dat vindt de bacterie alleen maar fijn. Wanneer je het wast, heeeel goed droogmaken. Want ook een vochtige/natte omgeving vindt 'ie fijn. Proberen het schoon en droog te houden en behandelen met een goed mokzalf.
Bij ernstige mok een DA raadplegen. (Er bestaat nl kan op bloedvergiftiging).

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:06

Wat Lise81 zei, helpt bij mijn paard ook altijd goed, en als t vervolgens over is, dan smeer ik voor hij de wei in gaat (hij staat t hele jaar buiten), dus in de winter op alle benen een laagje babyolie, van Natusan. Als ik m dan aan t einde van de dag ophaal, zit de babyolie er nog steeds op, en zo blijft de modder en blubber "boven" de huid. Werkt fantastisch!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:36

Een slotje. Vragen over mok kunnen gesteld in het centrale moktopic.