Nou ik ben vanmiddag heengeweest...
Het linkeroor is schoon
Het rechteroor is nog steeds vies. Deze was ook al het ergste in het begin. Toen de DA met het swabje (wattenstaafje) in het oor purkte, vond ze het gewoon lekker. Dus jeuk heeft ze zeker!
In het lab was in eerste instantie globaal gekeken naar schimmels, gisten en bacterien. Er waren zoveel verschillende soorten, dat ze niet verder hebben gekeken, dat zou een duur onderzoekje worden.
De taktiek was dus met een breedspectrum antibioticum (de Otiderm dus) de grootste massa weg te krijgen. Dat hebben we nu gehad, in een oor zelfs met succes.
Nu kijken we nog welke die-hards er nu nog over zijn. Dat zullen er hopelijk niet veel verschillende soorten bacterien meer zijn. Het lab gaat deze wel analyseren en als we dan weten welke broeder het is, kunnen we daar gericht een antibiotium voor geven.
De DA zei dat dit oha een hardnekkig probleem is, wat bij tinkers en andere beesten met die enorme oorpluimen wat vaker voorkomt dan bij andere paarden.
O ja, die zalf smelt als hij in het oor zit, het is dan zo dun als olie. Er zit bovendien een slangetje op de tube die ik helemaal in de gehoorgang in breng.
In ieder geval heb ik weer goede moed dat het wel goed komt. Het enige waar ik me zorgen over maak, was dat de DA zei dat sommige paarden met dit probleem een gewoonte van het hoofdschudden maken. maar we denken niet dat dit bij Aileen al het geval is, omdat haar oor duidelijk vies is en ze duidelijk jeuk in haar oor heeft.
Ik heb daarom besloten dat ik Aileen voorlopig even laat staan, tot het weer opgeknapt is. Rijden lukt toch niet en zo'n gewoonte moeten we maar niet kweken.