Weerstand verhogen...maar waarmee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lfobijn

Weerstand verhogen...maar waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 08:47

Oké even een korte samenvatting.

Ik ben met mijn paardje begin augustus verhuist naar een nieuwe stal. Hij staat inmiddels in de kudde en heeft ook aardig zijn plekje gevonden. ( al heeft dit wel wat moeite gekost!)
Verder is hij op de nieuwe stal ook meteen mee ontwormt met de rest van de stal, en is hij ingeent.

Nu is er een uitbraak van schimmel en ook mijn paardje is de pineut.
Ik b en dat nu braaf aan het behandelen metimaverol.
Maar ik heb het idee dat hij nu ook gewoon in een lichamelijk dipje zit. ( dit kan volgens de VA ook kloppen want hij is tegen de schimmel aan het knokken) en ik wil hem dus eigenlijk graag even hier een beetje doorheen helpen. ( met vitamine enz.) Net zoals ik dat bij mijzelf moest doen toe ik een zware infectie had. Beetje extra algemene weerstand opbouwen.
Maar nu ben ik op internet aan het zoeken en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel te krijgen en alles zou goed zijn voor de weerstand.

Dus mijn vraag is nu: Wie heeft er goede ervaringen met welk middel om je paard een wat betere weerstand te geven? Of welke kruiden en dergelijke zijn heel erg goed?
Ik heb al van een aantal mensen rozenbottel gehoord en knoflook, maar lees hier nu ook dat knoflook juist helemaal niet goed is.
Dus iemand tips?
( en sorry voor het lange verhaal!)

4leafclover

Re: Weerstand verhogen...maar waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:52

Ik gebruik nu in de herfst en winter knoflook om de weerstand te verhogen van mijn paard. Dit ook in overleg met de DA omdat mijn paard namelijk last heeft van het herpes simplex virus aan zijn ook en dit tot uiting komt als hij even wat mindere weerstand heeft bijvoorbeeld na de enting, winterweer e.d.
Mijn visie op knoflook is: dat je je aan de aangegeven hoeveel heid moet houden en liefst met periodes geven dan kan het geen kwaad.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:52

Echinacea tabletten of druppels hebben bij mijn paard goed geholpen, mijn paard had ook geen weerstand, klein wondje werd standaard een ontsteking, ineens had hij luizen en de rest niet enz. enz.

Ik ben toen echinaforce door zijn voer gaan gooien, 4 tabletten per dag en uiteindelijk heeft hij nooit meer ergens last van gehad..

Ze verkopen bij de paardendrogist ook een echinacea drank voor paarden misschien is dat een goede optie

http://www.paardendrogist.nl

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:54

Je kan kijken bij bijvoorbeeld Booster of Immuforte op hun site

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 08:59

Ja dat heb ik dus gedaan maar daar staan zo vreselijk veel middelen op dat ik dus niet zo goed meer weet wat wel en wat niet te geven

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:30

Allereerst zorgen dat jouw paard een goede conditie heeft en regelmatig beweging krijgt (niet alleen wandelen in een weiland)
door longeren en rijden, zodat zijn longen goed ventileren en zijn bloed lekker door zijn lijf kan stromen.
Goed en fris in het hoofd blijft, door veel af te wisselen, buitenrit, longeren ,rijden enz.
Regelmatig ontwormen, met verschillende merken, goed voer en ruw voer, moet genoeg zijn.

Je kan een eenmalige vitamine stoot aan je dierenarts vragen, maar verder moet je zelf zorgen dat zijn conditie goed blijft.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:08

lfobijn schreef:
Ja dat heb ik dus gedaan maar daar staan zo vreselijk veel middelen op dat ik dus niet zo goed meer weet wat wel en wat niet te geven

Zoals ik al zei, Booster of Immuforte zit Echinacea in en dat heeft mijn paard echt geholpen..

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:38

In zo'n geval moet je het eigenlijk goed aan pakken met iets wat direct helpt. Twee middelen die erg goed en snel helpen uit eiegn ervaring zijn.
1) Baypamune
2) Equistro Haemolytan 400

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 16:00

Er is iets op stal hij biedt er geen weerstand tegen,hij heeft zijn plek nog niet helemaal gevonden. Stuur me anders een pb dan vertel ik je meer.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:24

marleen_usar schreef:
Er is iets op stal hij biedt er geen weerstand tegen,hij heeft zijn plek nog niet helemaal gevonden. Stuur me anders een pb dan vertel ik je meer.

Ik kan niet volgen?

Ik geef Silsterk, dat ik koop op de Silverlinde in Breda. Mijn paardje is er ontzettend mee aangesterkt.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:45

marleen_usar schreef:

het lijkt me heel normaal dat als een paard verplaats wordt. Hij te maken krijgt met andere bacterieen enz. Jonge paarden en paarden met een wat verminderde weerstand hebben dan binnen de kortste keren schimmel, droes enz. Het enigste wat je kunt doen is het probleem te behandelen. dat doet ze ja al met imaverol en iets te geven voor een betere weerstand. Veel meer kun je niet doen,