rugprobleem hellup.. :'( fysio?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

rugprobleem hellup.. :'( fysio?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:22

Lies heeft sowieso al rusproblemen, ze mist kraakbeen tussen twee wervels. Maar ik moet zeggen dat je daar eigenlijk niks van merkt als je der goed los maakt over de rug heen rijden enz... Maar twee maanden geleden was ze in een keer heeel erg scheef op links precies de dag voor de wedstrijd, ik helemaal in paniek natuurlijk , en nu is het nog steeds niet weg. Ik heb echt al zoveel geprobeerd, sowieso goed warm houden dus niet in de regen laten staan enz, weer op de nieuw de basis voorwaarts en lekker over de rug en linker stelling rechter stelling, veel recht stellen op de lange zijdes, longeren met dubbele longe zodat ze lekker over de rug kan lopen maar daar wordt ze heel taai van, heb nu van grandprix ruiter harm dijkstra les en die zegt meer op de mindere kant rijden dus dan de rechterkant is ook erg logisch dat je dus de minder vaste kant sterker maakt, maar het werkt ook niet in tegendeel het wordt alleen maar erger, heb ook al vaker scheve paarden en pony's gereden maar dit voelt gewoon anders... Ik heb haar ook nooit scheef gereden, absoluut niet ik let er juist heel erg op dat ze recht loopt. Ze heeft met laag en rond over der rug heen lopen ook geen probleem (ook wel erg scheef maar ze wil wel graag in die postie lopen). Het komt echt als ik er iets hoger in stel en dan haar in haar nekje (stukje achter oren) naar rechts wil buigen. Dan voel ik echt zo'n kronkel in haar lichaam . Dus ik probeer nu dat punt r steeds "voorzichtig" op te zoeken zodat ze in ieder geval wat meer los laat en ik haar daarna misschien wat meer kan rechtstellen enz. Maar voelt echt niet goed. Ik zou niet eens een B proef kunnen rijden terwijl ik net vol moed M ben gestart Als ze niet los laat heeft ze ook geen ritme enz... Ik zit er toch zwaar over te twijfelen om een fysio in te schakelen ofzo weet iemand wat dat ongeveer gaat kosten zo'n consult?
Help me... wat moet ik doen?

tessie1985

Re: rugprobleem hellup.. :'( fysio?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:57

bij twijfel is het altijd goed om de fysio te laten komen
die weet er toch wat meer van

jiehaaa

Re: rugprobleem hellup.. :'( fysio?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:06

Ik zou er zeker naar laten kijken! Mijn paardje had bij zijn schoft en iets meer naar zijn rug toe wat wervels die niet recht zaten, en na 2 behandelingen (wervels terugduwen en masseren) is hij weer helemaal in orde.
Daar was ik in totaal 80 euro voor kwijt, en toen was ik overal vanaf.