wie heeft ervaring met Primeval?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda

wie heeft ervaring met Primeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 15:33

Mijn paard heeft artrose in zijn hoefgewricht, en loopt onregelmatig. Ik heb hem op de foto laten zetten en een injectie met synovia en ontstekingremmer in het gewricht laten spuiten. Na 2 weken liep hij weer helemaal goed.
Dat duurde helaas maar 4 weken want vorige week haalde ik hem uit de wei en liep hij weer heel iets onregelmatig.
Nu wil ik hem Primeval gaan voeren en ben op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben.

Anoniem

Re: wie heeft ervaring met Primeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:22

Mijn vriendin haar paard heeft ook artrose in het hoefgewricht. Zij gebruikt nu al 3 jaar primeval en is daar zeer tevreden over, er worden wekelijks duinritten met dit paard gemaakt, 3 uur min, en dat gaat heel goed.
Elk artrose-paard heeft wel eens een dipje, maar dat terzijde is het imo een prima product! Per jaar gaan ze 4 weken op vakantie, en staat het paard gewoon op het land, dan voeren ze hem de poeders niet en dan loopt ie evengoed nog prima.

Ik heb zelf ook een pony gehad met artrose, en als ze toen al primeval hadden, had ik het zeker weten gebruikt.
Ik kan het je dus aanraden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:59

Bij mijn paard met ernstige arthrose helpt Primeval niet, supplementen met glucosamine en chondroitine wel.

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:44

In wezen kan het geen kwaad, echter kun je beter geen wonderen verwachten van ditgelatinaat. Persoonlijk zou ik ook eerder gelatinaten voeren met glucosamine en chondroitine.. bv joint saver, of equinill ;
zo zijn er nog veel merken op te noemen.
Ze doen niets aan het herstel van het kraakbeen zelf, maar ze minderen als het ware de ontstekingsreactie die erbij komt kjiken.

dit is het adres van een brochure over de werking van primeval, maar let wel op: deze is geschreven door Primeval zelf, dus erg objectief is het niet: http://www.primeval.nl/pdf_artsenbrochu ... ard_nl.pdf