Tandje kwijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Tandje kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 11:29

Hey Bokkers,

Toen ik vorige week mn haflinger voor het eerst gelongeerd had, had ze nadien superveel last van speeksel in haar mond.
Dit bleek te zijn van een klein tandje dat aan het loskomen was.
Ze heeft hier nog enkele dagen last van gehad (kon wel eten en dergelijke, gedroeg zich zeker niet abnormaal). Sinds gisteren is het tandje eruit. Binnenkort zal er wel een nieuwe volwassen tand doorkomen dus. Het is ook haar laaste wissel, ze is 4.5j.

Nu wou ik beginnen met opleren, zadelmak maken, een stuur opzetten en ze de beenhulpen leren (alles met behulp van mn instructeur)

Mn vraag is, zou ik wachten tot die tand erdoor gekomen is? Of zouden we toch maar beginnen met de training? Zoja, met een speciaal bitje of niet?
Ik gebruik nu een gewone bustrens, me aangeraden door de paardenshop.

Groetjes

Naima -xxx-

ellepel

Re: Tandje kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:35

kwestie van uitproberen denk ik, als ze knoeit met eten denk ik dat t wel wat gevoelig is.

een ander bit kan, maar zou ik niet doen omdat je het rijden toch gaat doen met je bustrens.

je kunt even een stukje zeemleer eromheen naaien dan is t wat zachter in de mond....
wachten tot die tand erdoor is kan ook, maar geen idee hoe lang dat kan duren....

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:26

Ik rij er nu met een 3,5 jarige gewoon om door, met hetzelfde bitje. Ligt er een beetje aan hoe je paard reageert

Annemieke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:29

hey,
mijn haflinger is nu ook aan het wisselen en als hij een tand kwijt is net voor het rijden laat ik hem gewoon even wat drinken en ga gewoon rijden.De eerste keer toen dat was had ik hem eerst gelongeerd en hij deed het gewoon goed.ik was daarna gaan rijden en was niks anders als anders. Maar het is wel een beetje anders want hij was al ingereden.Gewoon uitproberen denk ik...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 19:56

Bedankt voor de tips