michiel Scheepers, wie heeft ervaring met hem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noba

michiel Scheepers, wie heeft ervaring met hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 20:16

Mijn zzgp paard is helaas behoorlijk geblesseerd geraakt. Nu zou hij evt. volgende week behandeld moeten aan zijn rug door Michiel Scheepers (weet niet of ik zijn naam juist spel....). Wie heeft er ervaring met deze therapeut. Hie gaat hij te werk etc? Werkt hij met hamers?Is hij goed, dat is eigenlijk het allerbelangrijkste.

Wie kan mij helpen?

Zjadore

Re: michiel Scheepers, wie heeft ervaring met hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:08

Mijn vorige paard is een aantal jaren geleden door hem behandeld.
Hij werkt met hamers en ik was daar niet zo blij mee omdat je dan toch het weefsel om de wervelkolom heen goed beschadigd.
Mijn paard heeft hij er ook niet mee kunnen helpen.
Ik zou je eerder iemand als Steffi van der Laarse aanraden die werkt op een veel diervriendelijkere manier en zeker niet met hamers.

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:17

Wat toevallig, ik loop met mijn paard bij de kliniek in Wassenaar en zij hebben mij geadviseerd mijn paardje ook door hem te laten behandelen.
Wat is bij jou precies de oorzaak van de behandeling??

Ik ben heel benieuwd wat ervaringen van anderen zijn. Ik twijfel namelijk heel erg of ik haar wel wil laten behandelen, al dat hamer en slagwerk blijft nogal in strijd met mijn gevoel; kun je echt een paard verbeteren door met hamer op een tere rug te slaan???

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:08

Ik weet tot op de dag van vandaag niet of het ermee te maken heeft, maar mijn paard is verleden jaar gaan kreupelen na een behandeling van Michiel Scheepers. Tot die tijd was hij goed (heeft zelfs nog Hippiade gelopen in het Z2)
Dag na de Hippiade behandeld en nooit meer goed geworden.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:00

Lijkt me niet goed.. zo zie je maar weer... Fitzroy..

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:57

Ik heb mijn paard ook door Schepers laten behandelen. Ik was er wel tevreden over. Hij werkt met rubberen hamers, net zoals Rodinde.
Schepers is wel heel eerlijk, geeft je ook geen valse hoop als het niet goed is.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:22

Jaren geleden heb ik Jur eens laten behandelen. Hij doet het inderdaad met hamers waar ik zelf niet zo gek op ben. Wat ik mij herinner is dat het even hielp maar daarna weer hetzelfde was als voorheen. Toch staat hij wel goed bekend hoor, geloof ik.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 11:50

Fitzroy schreef:
Ik weet tot op de dag van vandaag niet of het ermee te maken heeft, maar mijn paard is verleden jaar gaan kreupelen na een behandeling van Michiel Scheepers. Tot die tijd was hij goed (heeft zelfs nog Hippiade gelopen in het Z2)
Dag na de Hippiade behandeld en nooit meer goed geworden.

bedankt alvast, maar wie kan mij evt. een goed alternatief of advies geven. wordt hier toch niet echt vrolijk van

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:27

Zou niet gelijk in de stress schieten, zoveel mensen zoveel meningen. Ik vind Michiel een kei!! Hij heeft megaveel ervaring en bijv Rodinde het vak geleerd. Die hamers lijken eng maar dat is niet zo, het is hamer op hamer en oogt nog een stuk vriendelijker dan wat de manueel wel eens op mijn rug heeft uitgespookt .
Hij heeft ook mijn rug gedaan (hij is ook humaan arts) en ik vind m nogmaals absoluut goed! Na een leven lang rugpijn gaat t weer een stuk beter met me, en dat absoluut dankzij Michiel!

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:03

Tjee waarom zijn de ervaringen altijd zwart of wit en nooit grijs. Of het gaat keigoed of je helpt je paard de vernieling in. Mijn paard is inprincipe nu eindelijk goed (was kreupel rv) en zou nu doordat haar rug vast zit door de boxrust strax alsnog met pensioen moeten.
Ben erg benieuwd wat je gaat doen Noba (en eerlijk gezegd ben ik ook benieuwd wat ik ga doen.......waarom is kiezen zo moeilijk??)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:27

Lot schreef:
Zou niet gelijk in de stress schieten, zoveel mensen zoveel meningen.

Lot, het is geen mening maar een constatering. Dat vind ik toch wel een verschil.
Maar als hebben komt is hadden te laat, daarmee wil ik zeggen dat het geen zin heeft de klok terug te draaien.
(maar heel stiekem denk ik toch wel eens: had ik hem maar nooit laten behandelen door Michiel)

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:53

Mijn paard is door Michiel Schepers behandeld en ik was er totaal niet tevreden over. Hij negeerde zijn scheefstand in het bekken, terwijl zelfs ik dat kon zien. Hij is zeer hardhandig met zijn hamers en ik ben hier niet zo fan van. Iedereen heeft goede en slechte vervaringen met mensen... Laat je leiden door je gevoel!

meisje333 schreef:
Ik heb mijn paard ook door Schepers laten behandelen. Ik was er wel tevreden over. Hij werkt met rubberen hamers, net zoals Rodinde.

Even hierover: ik heb zowel Michiel als Rodinde bij mijn paard gehad. Na Michiel liep hij 2,3 dagen goed en erna zelfs slechter. Na Rodinde loop hij als een trein en voelt hij zich stukken beter. Het is gewoon een ander paard.
M.b.t. de hamers -> Michiel mept kei en kei hard. Rodinde gebruikt dezelfde hamers, maar ongeveer een kwart van de kracht die Michiel gebruikt. Haar uitleg hierbij: je manipuleert de wervels, daar heb je zeer weinig kracht voor nodig...

Misschien idee om Rodinde eens te bellen? Werkt in Vinkega (drente), Kootwijkerbroek (bij amersfoort) en ergens in noord-brabant...

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:29

Paradiso schreef:
meisje333 schreef:

Even hierover: ik heb zowel Michiel als Rodinde bij mijn paard gehad. Na Michiel liep hij 2,3 dagen goed en erna zelfs slechter. Na Rodinde loop hij als een trein en voelt hij zich stukken beter. Het is gewoon een ander paard.
M.b.t. de hamers -> Michiel mept kei en kei hard. Rodinde gebruikt dezelfde hamers, maar ongeveer een kwart van de kracht die Michiel gebruikt. Haar uitleg hierbij: je manipuleert de wervels, daar heb je zeer weinig kracht voor nodig...

Misschien idee om Rodinde eens te bellen? Werkt in Vinkega (drente), Kootwijkerbroek (bij amersfoort) en ergens in noord-brabant...

Ik heb mijn paard de eerste 3 keer door Rodinde en daarna een keer door Schepers laten behandelen. Bij zowel Rodinde als Schepers was er eerst verbetering maar uiteindelijk liep ik toch steeds weer op hetzelfde punt vast. Ik heb daarna besloten mijn paard niet langer te pesten en haar uit de sport te halen.
Bij mijn paard konden ze allebij tijdelijk het euvel in de rug verhelpen, maar ze kunnen ook geen wonderen verrichten. Gelukkig zeiden ze dit ook gewoon allebei tegen mij, dus valse hoop op 100% goedkomen heb ik nooit gehad.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:40

Paradiso schreef:
Mijn paard is door Michiel Schepers behandeld en ik was er totaal niet tevreden over. Hij negeerde zijn scheefstand in het bekken, terwijl zelfs ik dat kon zien. Hij is zeer hardhandig met zijn hamers en ik ben hier niet zo fan van. Iedereen heeft goede en slechte vervaringen met mensen... Laat je leiden door je gevoel!

meisje333 schreef:

Bedankt, ga ik ook in overweging nemen. Veel te veel slechte ervaringen met die michiel.helaas!

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:40

Als ik dit zo lees kan ik je toch niets anders melden als "bel alsjeblieft Steffi van de Laarse"

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:41

Niets met hamers! Paard krijgt de tijd om te reageren op een manipulatie en alles gebeurd in absolute rust..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:17

Steffi biedt ook niet altijd uitkomst, kuiken.
Maar goed ik heb gewoon een paard dat compleet in de kreukels zit en die door de alternatieve hoek iig niet geholpen kan worden.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:40

Ik heb met Rodinde en met Michiel ervaring en beide positief.
Ook meerdere paarden die ze allebei goed behandeld hebben.
Ik zou overleggen met je dierenarts en met hem je voors-en tegens bespreken. Die kan je misschien meer uitleg geven en kan je met hem de beslissing nemen die voor jouw paard het beste is.

Wel off topic, maar ben je terug gegaan naar Michiel toen je paard slechter werd na zijn behandeling? Heb je dat met hem besproken?

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:11

Alsof het zo moest zijn ging ik vandaag even langs op mijn vorige stal. Een oudstalgenootje zijn paard is pas geleden behandeld door Michiel en zij hebben heel positieve berichten over hem. Hun paard is er veel beter van geworden, was enorm scheef en ook het zadel lag niet goed. Het paard kan weer veel beter bewegen, brengt zijn achterhand veel beter onder en maakt zijn passen af. Ook is het verzet wat ze vaak toonde over.
Mijn mening is weer een beetje bijgedraaid, maar om ben ik nog niet. Ik wil inderdaad wat Tequiro zegt heel goed overleggen wat er gaat gebeuren, wat de voors en tegens zijn en graag meer duidelijkheid voordat er behandeld gaat worden.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:31

Fitzroy schreef:
Lot schreef:
Zou niet gelijk in de stress schieten, zoveel mensen zoveel meningen.

Lot, het is geen mening maar een constatering. Dat vind ik toch wel een verschil.
Maar als hebben komt is hadden te laat, daarmee wil ik zeggen dat het geen zin heeft de klok terug te draaien.
(maar heel stiekem denk ik toch wel eens: had ik hem maar nooit laten behandelen door Michiel)

Weet ik, maar jij en ik zijn ook bij dezelfde kliniek met ons paard geweest en ik kan constateren dat de mijne er ook tien x slechter uit kwam dan dat hij erin ging, terwijl jij positieve ervaringen hebt. Toch ga ik die kliniek niet afdoen als slecht want ik weet zeker dat ze goede dierenartsen zijn die goed werk leveren, maar mijn paard was er bijna door in de worst beland..

Mening is dus misschien geen goed woord, maar over elke arts/therapeut doen minstens net zoveel slechte als goede verhalen de ronde, dat bedoel ik ermee te zeggen. En ik ken alleen goede verhalen over Michiel. En zou eerder naar een dergelijke therapeut gaan dan naar wichelroedes etc.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:52

Ja, ik heb ook ervaring met Michiel. Ben er niet erg enthousiast over.
Hij heeft mijn paard ook behandeld met hamers en daarna ging het een paar dagen wat beter.
Al binnen een week verviel het paard in dezelfde klachten.
Michiel heeft hem nog een 2e keer behandeld en wederom met hetzelfde resultaat.

Een tijdje erna kwam er een kennis die nog maar net afgestudeerd was als paardenfysiotherapeute.
In no time had ze het probleem ontdekt.
Paard is 1 keer behandeld en de klachten zijn nooit meer terug gekomen.
Bij een ander paard wat door Michiel geholpen is hebben we ook geen resultaat gezien. Daar bleek het bekken scheef te staan wat hij compleet negeerde. Ook daar heeft een gewone fysiotherapeut 'wonderen' verricht.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 12:25

henny_w schreef:
Ja, ik heb ook ervaring met Michiel. Ben er niet erg enthousiast over.
Hij heeft mijn paard ook behandeld met hamers en daarna ging het een paar dagen wat beter.
Al binnen een week verviel het paard in dezelfde klachten.
Michiel heeft hem nog een 2e keer behandeld en wederom met hetzelfde resultaat.

Een tijdje erna kwam er een kennis die nog maar net afgestudeerd was als paardenfysiotherapeute.
In no time had ze het probleem ontdekt.
Paard is 1 keer behandeld en de klachten zijn nooit meer terug gekomen.
Bij een ander paard wat door Michiel geholpen is hebben we ook geen resultaat gezien. Daar bleek het bekken scheef te staan wat hij compleet negeerde. Ook daar heeft een gewone fysiotherapeut 'wonderen' verricht.

Welke fysio was dat?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:46

Harm is nu een jaar onder behandeling bij Wassenaar en dus ook Michiel Scheepers, als je het verschil zou zien, zou je mond openvallen......waarschijnlijk heeft Harm vorig jaar een schuiver in de wei gemaakt en toen we dus bij de kliniek kwamen, kwam al snel de diagnose KS (en ja ik heb t zelf ook op de foto's gezien). Ook stond er een stuk scheef. Dit is behandeld en ik heb me ook keurig aan alle aanwijzingen en trainingsmethoden gehouden. Nu zijn we dus een jaar verder en is Harm heel erg hard op weg om super te lopen. Als ik heel eerlijk ben, denk ik zelfs dat Harm nu beter loopt dan vóór hij vorig jaar die schuiver gemaakt heeft.......

Ik zeg niet dat Michiel Scheepers wonderen verricht, want ik ben een nuchter persoon dus daar geloof ik niet in. Maar ik vind wel dat een kliniek als de Raaphorst zeer kundig is en door het geheel te bekijken en te behandelen ervoor kan zorgen dat je op de lange termijn heel veel baat bij die behandeling hebt.

In mijn geval, had ik bijvoorbeeld naar Bodegraven gegaan hadden ze Harm zijn rug op 20 plaatsen ingespoten, was dat drie maanden goed gegaan en kon ik weer terug.....nu kost de behandeling heel veel tijd, maar als het goed is, ben ik straks wel klaar en kan Harm nog heeeeel lang met zijn rug goed werken!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:16

noba schreef:

Welke fysio was dat?

Gerrit Weyers. Woont in Friesland althans toendertijd.