Wie heeft er ervaring met natuurlijk hoefbekappen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Plien_nl

Wie heeft er ervaring met natuurlijk hoefbekappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:32

Wie heeft er ervaring met natuurlijk bekappen ?

Mijn paard word sinds 9 maanden bekapt op de natuurlijke manier omdat hij al heel lang kreupel liep. Na heel lang dokteren en van alles geprobeerd te hebben zijn we er achter gekomen dat hij waarschijnlijk last had van zijn ijzers en daardoor hielpijn heeft. Nu kunnen we al heel duidelijk verschil merken en kan ik zeggen dat het hem echt helpt. Hij kan dus ook helemaal genezen door deze manier van bekappen al heeft dat nog veel tijd nodig.

Ik zou graag ervaringen uitwisselen met mensen die ook een paard hebben die op die manier bekapt word. En het liefst mensen met een paard die ook kreupel liep en door deze manier van bekappen beter is geworden.

Groetjes Pauline

biewie

Re: Wie heeft er ervaring met natuurlijk hoefbekappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:29

Wat is het verschil tussen natuurlijk bekappen en 'gewoon' bekappen? Of is dat hetzelfde?
Die van mij heeft 13 jaar zonder ijzers gelopen. Dit voorjaar voor het eerst met ivm voor de wagen lopen en hij heeft een peesblessure gekregen. Ik weet niet of het verband houdt maar ik wil nooit meer ijzers!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:35

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:08

idd, kijk eens op die link, allemaal natuurlijk bekappers bij elkaar!

Ook ik ben er 1 van. Hoewel mijn paarden geen problemen hadden, merk ik wel een vooruitgang in de kwaliteit van de hoeven.

Super dat ook voor jou paard het natuurlijk bekappen een uitkomst is!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:13

Er is veel kritiek op natuurlijk bekappen. Vele vinden het onzin. Sommige worden zelfs boos, omdat ze het gezeur vinden. Maar steeds vaker blijkt dat de hoeven die op natuurlijke wijze bekapt zijn in betere conditie verkeren dan hoeven die op ijzers staan. Ook blijkt steeds vaker dat ijzers best nog behoorlijke nadelen hebben. Dit tot ergenis van voorstanders van ijzers. Maar gelukkig moet iedereen zelf weten waar hij/zij zijn paard op zet, dus voor ieder wat wils.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:42