Schiefel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Havik

Schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 13:38

Ik wil met mijn 2,5 jarige Krack naar de hengstenkeuring, nu hebben ze hem in de opfok in de laatste week een schiefel getrapt, linksvoor aan de binnenkant, het is een flinke, hoe krijg ik deze zo snel mogelijk weg?? ik hoop dat iemand iets weet

Samo

Re: Schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:45

Schiefels verdwijnen niet. Heel soms worden ze wel kleiner. Vooral bij jonge paarden heb je daar nog wel kans op.

Mijn paard heeft ook 2 schieffels, eentje bleef steeds groter worden daar heb ik van de dierenarts iets voor gekregen. Dat moest ik 2x per dag op de schiefel smeren en toen stopte het met groeien. Verder moest ik vaak koelen en moest mijn paard op rust.

De dierenarts raadde mij ook aan om mijn paard met bescherming om in de wei te zetten en te rijden. Maar in de weide doe ik hem geen bescherming om, dat lijkt mij niet goed voor de pezen.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:35

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:27

Je hebt idd spul om erop te smeren, dat stopt de groei. Overigens is een schiefel een schoonheidsfoutje en als het goed is kijken ze daar wel doorheen. Ik heb het zelf een keer gehad bij een 3 jarige daar zat echt een half ei op. Na een klein jaar was dit vanzelf weggetrokken en zag je er niets meer van.