Ervaringen met gebruik vanVettec

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deighton

Ervaringen met gebruik vanVettec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 17:19

Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met hoefreparaties mbv Vettec bij onbeslagen paarden.

Ik er goede verhalen van, maar wil graag de ervaringen van gebruikers. het gaat me vooral om reparaties van hoefscheuren en reparatief bij ontbrekende stukken hoef.

BVD,

Simon Lingbeek

Kyona

Re: Ervaringen met gebruik vanVettec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:38

Mijn paard had een megascheur en die is mooi opgevuld met Vettec; je zag er niet veel meer van en het is goed blijven zitten. Hij had er wel ijzers onder, dus voor zonder ijzers weet ik niet hoe lang het blijft zitten. Volgens de smid kan het wel, maar iets meer risico op loslaten. Belangrijkste is wel dat het op een zeer schone hoef gedaan wordt, anders hecht het niet. Zal ook schelen als je hem net niet helemaal tot aan de grond repareert, zodat er geen druk op komt te staan.

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 00:40

Dank voor je post Kyona.
Hoelang heeft het spul bij jouw op de hoef gezeten?

Simon

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 06:32

8 weken en toen opnieuw beslagen en nog een keer 8 weken. Door de scheur moest er een stuk weggesneden worden tot halverwege de hoef.... Vond dit wel heel fijn, want zo kon hij zijn ijzer er ook niet zo makkelijk afslaan, ook bleef het goed zitten.