Vreemd soort kreupelheid.. Advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Vreemd soort kreupelheid.. Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 17:19

Sinds gister loopt mijn merrie nogal onregelmatig op de linkerhand, laat ik haar echter op de rechterhand draven, dan is er ogenschijnlijk niets aan de hand.. iemand een idee wat dit kan zijn?
Ze loopt linksachter niet lekker, kan dit een verklaring zijn voor t linksom slecht lopen en rechtsom totaal niet?

Ik hoef op zich niet t advies dat ik een veearts moet bellen, want dat gaat toch al gebeuren

loontje

Re: Vreemd soort kreupelheid.. Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 19:21

Maakt je paardje zich slecht rond op de linkerhand?

Mijne doet dat wel waardoor ze dus van achter onregelmatig gaat lopen aan de longe.Dit omdat ze haar been dus niet onder het lichaam zet.
Ik heb de va erbij gehaald en die kon dus niks vinden.Na veel denkwerk zijn we er dus achter gekomen dat het daar aan lag.
Onder het rijden merk je er niks van en loopt ze dus ook zuiver dit omdat ze zich dan beter rond kan maken.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 17:41

t is echt van de 1 op de andere dag, dus t lijkt me niet zo zeer een inbuig probleem eigenlijk, wel bedankt voor de reactie!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 06:34

Misschien gewoon verstapt ofzo. Is logisch dat je het de ene kant meer ziet en da andere kant bijv. niet. Aan de binnenkant belasten ze het been waardoor het meer pijn doet en daardoor zichtbaarder. Dan lijkt de kreupelheid wel mee te vallen, want als het echt erg is, zie je het aan beide kanten. Zou een aantal dagen alleen stappen + wei en dan nog eens kijken.