misschien toch OCD?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rocco1

misschien toch OCD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 16:25

of toch artrose ! of zijn het misschien streken?

mijn paard loopt nu ongeveer 2 maanden niet goed. dan loopt hij weer kreupel dan weer niet dan weer onregelmatig dan weer kort. elke keer komt het weer terug als het ware !

ik ben met hem naar de kliniek geweest op verzoek van de DA die ik langs had laten komen. de DA dacht zelf aan OCD in zijn knie achter. met die gedachten ben ik naar de kliniek gegaan. daar begonnen ze met een kreupelheidsonderzoek. nou aan zijn achterbenen was niks te zien. hij liep geen 1 pas kreupel. daarom zijn ze verder gegaan op voor omdat hij voor echt heel erg bagger liep op dit onderzoek.
we hadden van voor foto's gemaakt en daar was op te zien dat hij heele maar dan ook heeeeele lichte artrose had. de kliniek sloot dit uit omdat de pijn daar niet vandaan zou komen.
daarna hebben we hem gelongeerd en liep hij super ! ik dacht echt: waarom ben ik hier heen gegaan?

ik kreeg wiggen onder zijn ijzers en moest er 4 weken mee stappen 1 uur per dag. toen ik dit gedaan had liep hij opzich best goed hij had wat spierpijn doodat hij anders op zijn ijzers stond maar verder niks.
nou na die week begon het. hij liep kreupel dan weer niet dan weer wel dan weer niet. ik heb er meerdere mensen naar laten kijken en veel zeggen dat hij achter kreupel loopt en niet voor.
ook loopt hij links om beter als rechtom.

zou het dan toch OCD kunnen zijn? of de artrose? misschien zijn het wel streken maar zelf denk ik van niet. hij kan het toch niet zo goed faken?

ik heb steffie van de laarse gemaild. ik hoop dat zij weet wat het is.
wat denken jullie?

youngster

Re: misschien toch OCD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:29

Als het OCD is moet dit te zien zijn op de foto. Zijn alle gewrichten op de foto geweest? Het hoeft niet in de knie te zitten namelijk, maar kan ook in de sprong zitten.
Maar als ik jou verhaal zo hoor lijkt het mij geen OCD..

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 18:34

maar van zijn achterbenen hebben we geen foto's gemaakt omdat dat wel goed leek te zitten door de buigproef. alleen van de voorbenen hebben we foto's daar was niks op te zien alleen die hele lichte artrose.

wat denk je dan wel? 1 van die dingen die ik heb genoemd?

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:05

foto's maken dan weet je het pas zeker je kunt wel gaan rik raden maar daar schiet je niks mee op en als het ocd is weer dr dan maar snel bij voor dat er mee beschadigt

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:29

Ik zou voor de zekerheid eens foto's laten maken.
Ik heb een paard met OCD staan. Is daar al 2 keer voor geopereerd, maar ze konden het niet weghalen. De 3e keer zouden ze het doorlichten. Vooraf weer foto's gemaakt, OCD spoorloos.
Paard was ook bij tijden onregelmatig. Nu loopt hij weer zuiver. Ik moet wel direkt bellen als hij er weer last van krijgt.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 08:48

foto's van achter laten maken bedoelen jullie?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:35

Ja OCD kan je nue en keer alleen op de foto zien. Als hij achter niet goed loopt daat toch even een foto van laten maken.
Ook zou ik eens op internet of hier op bokt of op www.hoofcare.nl eens nalezen hoe dat zit met wiggen en waarom je DA dat heeft besloten. Heel veel smeden en Da's werken al tijden niet meer met wiggen. Misschien dat je een ander soort beslag kan proberen, inmiddels word vaak beweerd dat wiggen onder de ijzers juist slacht zijn.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:49

Oh oke, dan zou ik hem achter ook eens op foto laten zetten. In de voorbenen komt niet zo vaak OCD voor, maar in de achterknieen en sprongen des te meer.
Wat het anders wel is weet ik ook niet, ben helaas geen dierenarts.