Wie heeft er ervaring met een paard met spat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Wie heeft er ervaring met een paard met spat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 21:05

Een van de aardigste mensen bij ons op stal heeft vandaag te horen gekregen dat haar paard spat heeft. Zij dacht gelijk dat ze d'r paard in moest laten slapen omdat ze niet wilde dat hij pijn had. Maar na 2 positieve verhalen gehoord te hebben is haar gedachte enigzins veranderd.

Wie heeft er ervaring met een paard met spat? Hebben jullie tips voor haar? Of kennen jullie die haar goed kan helpen, laat het me weten!!!!

Alvast bedankt voor de reacties!!

Alani

Re: Wie heeft er ervaring met een paard met spat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:59

Ik heb helaas ervaring met een paard met spat. Als ze meer wil weten, dan mag ze me natuurlijk altijd een pb'tje sturen. Ook kun je nog ff zoeken op spat. Zijn namelijk al heel veel topics overgeweest.

daaf4ever

Re: Wie heeft er ervaring met een paard met spat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:19

hey, mijn paardje van 25 heeft ook spat. hij heeft nu speciaal beslag en loopt nu goed:) heeft er (bijna) geen last van:) het ligt er natuurlijk wel aan in welke mate de spat voorkomt. suc6;)

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:43

Het middel Tildren kan tegenwoordig goede resultaten bieden bij spat 85% genezen.
Ikzlef heb ook ervaring, mijn schimmel kreeg het toen haar griffelbeentje brak op 18 jarige leeftijd, half jaar weidegang, daarna nooit meer last gehad. Ze is nu 23 we dressuren nog, springen af en toe en rijden veel buiten.
Daarbij ken ik een 25 jarig ex-politiepaard met spat, die springt nog wedstrijden en een nu 9jarige springpaard (M) dus het hoeft echt niet het einde vd wereld te zijn hoor !

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:27

MIST zou je mij wat meer willen vertellen over dat middel?
Mijn 10 jarige ruin heeft ook spat. Ik moet alleen wat langer instappen. En hij loopt in het begin wat onregelmatig. Zorg ik dat hij dagelijks genoeg beweging krijgt en ik lang genoeg instap is er niks aan de hand.
Hij heeft er ook geen last van. Blijkt hem geen zeer te doen.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:08

felicity schreef:
MIST zou je mij wat meer willen vertellen over dat middel?
Mijn 10 jarige ruin heeft ook spat. Ik moet alleen wat langer instappen. En hij loopt in het begin wat onregelmatig. Zorg ik dat hij dagelijks genoeg beweging krijgt en ik lang genoeg instap is er niks aan de hand.
Hij heeft er ook geen last van. Blijkt hem geen zeer te doen.

Ik kan je de bijsluiter opsturen (ff prive email pb-en) maar als je zoekt op tildren op bokt, dan vind je ook genoeg topics daarover!

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:54

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:12

Waarschijnlijk moet de pony binnendoor bekapt worden. Wanneer de spat actief is, loopt het paard kreupel. Dit kan heel erg varieren qua tijd. Zodra de spat tot rust komt, kan het paard weer lopen zonder pijn.