wie heeft ervaring met ..............

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmacho

wie heeft ervaring met ..............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:20

Hallo,
om maar met de deur in huis te vallen...Ik heb mijn paard nu 5 jaar (ruin 9 jaar)al 5 jaar ben ik aan het dokteren omdat hij supergevoelige luchtwegen heeft,het hele traject van bronchoscopieen e.d hebben we al doorlopen,het rare is dat zijn longen echt gewoon schoon zijn,niets te zien en niets te horen.
Vanaf januari/februari krijgt hij 2 x daags 2 tabletjes pollinasan voor hooikoorts door zijn voer en tot 14 dagen geleden geen last gehad van hoest en snot.
Tot 14 dagen geleden dus...weer de DA op bezoek gehad en alles weer onderzocht,probleem is nu het gebied in zijn keel(keelontsteking) heb eerst sputalysin gekregen en nu dus al een week op de antibiotica,echter nog geen enkele verbetering.
Wie herkent dit en heeft evt.tips voor mij want onderhand ben ik hoofdsponsor van mijn DA,ik hoor het graag!!
groetjes Mar

wizewo

Re: wie heeft ervaring met ..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:27

Kan het geen gevoeligheid zijn voor stof? Ik neem aan dat hij snel een kuch heeft?

Bij mij heeft het geholpen om hem op vlaslemen te zetten en silo(ned kuilgras? in die plastieke dinges igg) pf nat hooi maar dat vond ik zo'n geklieder en zo koud in de winter.

Hij kucht nog el eens maar het is echt sporadisch tegenwoordig, maar als hij even op stro staat merk ik het verschil gelijk.

diddlmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:30

Uiteraard staat hij op vlasstro krijgt of kuil of nat hooi,hij heeft ook een buitenstal,ik word er gek van!!!
Ja een kuch...zeg maar gerust een stevige hoest.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:30

misschien zal ie dan toch allergisch zijn voor bepaalde zaden oid. Denk dat je aan het eind van de zomer daar toch ook wel weer last vn zou kunenn hebben. heeft ie ook last vn jeuk???
Ik geef mijn paard Appelazijn (sommige zullen nu wel denken: heb je haar weer met haar appelazijn) dat geef ik mijn paard omdat ze op die manier makkelijker van ge difstoffen in haar lijf kan afkomen. spierverzuring, zomereczeem, dikke benen, ontstekingen. Dat soort dingen worden allemaal een stuk beter als ik mijn paard die appelazijn geef. wellicht kan je het proberen. baat het neit dan schaad het niet.

diddlmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 13:27

nee ik denk echt niet "heb je haar weer met haar appelazijn"!!Ik heb nl ook 2 flessen op stal staan ,hij heeft geen jeuk ofzo maar ik had dat een keer als advies gekregen omdat het ook weer zuiverend zou werken,dus dat heb ik natuurlijk ook gedaan.
bedankt voor je reactie in ieder geval!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:16

bloed laten trekken en daar een allergietest op laten doen. Ze maken dan een soort anti-serum van z'n eigen bloed, dit moet je dan 1x per week in steeds verhoogde dosis toedienen aan je paard, waardoor ze er immuum voor worden.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:45

Twee kennissen van mij hebben ook dergelijke problemen gehad. Beiden zijn toen bij een dierenarts in Groningen dacht ik geweest (weet niet waar jij woont...). Volgens mij heette ze Greet de Jonge o.i.d. De paarden zijn dacht ik op een natuurlijke/homeopathische manier behandeld en beiden binnen korte tijd genezen en ook nooit meer last gehad.

Met dit soort problemen zou ik zeker een dergelijke behandeling eens proberen. Geeft vaak hele goede resultaten.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:11

Mijn pony heeft dit ook gehad, maar de mijne heeft het nog een tikje erger maar zit meer medische klachten bij....

Wat ik denk is dat jou pony een allergie heeft.... Als jou pony begint te hoesten bij stof of benauwd weer of iets wat stuift dan moet je proberen je pony te helpen....

Anders heb je kans dat hij straks niet meer het snot op kan hoesten.... gelukkig doet hij dat nu wel... en dat is een goed teken zolang het er maar uit komt.... en niet verstopt raakt...

Probeer eerst even een allergie test te doen zodat je zeker weet of jou pony ergens allergisch voor is...

Tip: 1. Hou even in de gaten hoevaak hij hoest per dag... als je bij je paardje bent..

2. Als hij hoest controleer dan even zijn neusuitvloeiing...
3. En als hij hoest, concentreer je er dan even op hoe hij hoest. (hoest hij een paar keer zwaar achter elkaar of hoest hij heeft licht...)

Als hij heel zwaar begint te hoesten haal er dan nog een DA bij en controleer even de luchtpijp... voor het geval dat er een vernauwing in de luchtpijp heeft..

Even een vraagje hoe lang hoest hij al en hoe lang heeft hij het snot al? En wat voor kleur heeft het snot?

En wat Branki zegt klopt ook wel maar er zit ook een prijskaartje aan verbonden.... en het hoeft niet altijd te slagen, maar het is het proberen waard.

branki schreef:
Twee kennissen van mij hebben ook dergelijke problemen gehad. Beiden zijn toen bij een dierenarts in Groningen dacht ik geweest (weet niet waar jij woont...). Volgens mij heette ze Greet de Jonge o.i.d. De paarden zijn dacht ik op een natuurlijke/homeopathische manier behandeld en beiden binnen korte tijd genezen en ook nooit meer last gehad.

Met dit soort problemen zou ik zeker een dergelijke behandeling eens proberen. Geeft vaak hele goede resultaten.

diddlmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 11:40

Hi...fijn dat jullie allemaal zo met mij meedenken,om je vragen even te beantwoorden,het hoesten van deze keer is 14 dagen geleden begonnen van de een op de andere dag,het snot is wit,ik heb gelijk de DA erbij gehaald omdat mijn paard natuurlijk een behoorlijk verleden heeft wat hoest en snot betreft,hij houdt het op keelontsteking deze keer en mij paard staat nu een week op de antibiotica,over het algemeen knapt een dier wel snel op met zo'n kuur maar ik vind dat er na een week nog weinig verbetering inzit al moet ik zeggen dat het vanmorgen iets minder was dan gisteren.Ik moet mijn paard wel in beweging houden(stappen dus) anders gaat het slijm vastzitten,dat is nu niet het geval want de snottebellen vliegen om mijn oren!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:54

Dat dacht ik al.... jem paardje hoest er gelukkig nu alles uit en dat moet anders gaat het allemaal verstopt zitten in de luchtpijp of longen.... en word het beestje benauwd...

hij staat nu nog maar eeen week op antibiotica, dus het moet nog goed aanslaan.... wacht het nog even af, maar hou het hoesten en het snot even in de gaten.