Mijn pony heeft dit ook gehad, maar de mijne heeft het nog een tikje erger maar zit meer medische klachten bij....
Wat ik denk is dat jou pony een allergie heeft.... Als jou pony begint te hoesten bij stof of benauwd weer of iets wat stuift dan moet je proberen je pony te helpen....
Anders heb je kans dat hij straks niet meer het snot op kan hoesten.... gelukkig doet hij dat nu wel... en dat is een goed teken zolang het er maar uit komt.... en niet verstopt raakt...
Probeer eerst even een allergie test te doen zodat je zeker weet of jou pony ergens allergisch voor is...
Tip: 1. Hou even in de gaten hoevaak hij hoest per dag... als je bij je paardje bent..
2. Als hij hoest controleer dan even zijn neusuitvloeiing...
3. En als hij hoest, concentreer je er dan even op hoe hij hoest. (hoest hij een paar keer zwaar achter elkaar of hoest hij heeft licht...)
Als hij heel zwaar begint te hoesten haal er dan nog een DA bij en controleer even de luchtpijp... voor het geval dat er een vernauwing in de luchtpijp heeft..
Even een vraagje hoe lang hoest hij al en hoe lang heeft hij het snot al? En wat voor kleur heeft het snot?
En wat Branki zegt klopt ook wel maar er zit ook een prijskaartje aan verbonden.... en het hoeft niet altijd te slagen, maar het is het proberen waard.
branki schreef:Twee kennissen van mij hebben ook dergelijke problemen gehad. Beiden zijn toen bij een dierenarts in Groningen dacht ik geweest (weet niet waar jij woont...). Volgens mij heette ze Greet de Jonge o.i.d. De paarden zijn dacht ik op een natuurlijke/homeopathische manier behandeld en beiden binnen korte tijd genezen en ook nooit meer last gehad.
Met dit soort problemen zou ik zeker een dergelijke behandeling eens proberen. Geeft vaak hele goede resultaten.