stamper

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

stamper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:18

een pony op de stal waar ik help heeft een heel raar trekje gekregen. Als ze loopt dan stampt ze met haar achterbeen. het lijkt net of ze haar achterbeen er niet goed onder kan krijgen. het laatste stukje van haar beweging zet ze haar beenn iet neer maar gaat het been heel stijfachtig weer iets terug en stampt dan op de grond. de eigenaar denkt dat het in haar rug zit en zet haar nu steeds voor de kar, ze wordt niet meer bereden. alleen het wordt nog niet echt minder. iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe het verholpen kan worden.

ellepel

Re: stamper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:03

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 15:03

nej is het niet

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:11

ik heb 2 friezen die doen het als ze stil staan... in een keer stuk of 10 keer keihard en heel snel stampen:S dus als iemand adt weet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:19

wat de friezen betreft:

kan zijn dat ze mijten op de benen hebben, dan dus de benen wassen met een middel tegen mijt....
dat irriteerd en jeukt en door het stampen zijn ze dan de jeuk kwijt.

wat het andere dier betreft, omschirjf het es wat duidelijker? ik denk toch aan een knieschijfprobleem of kramperigheid zoals ik het lees

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:55

:S ow vaag nog nooit van mijten op d ebenen gehoord. naja als ze het weer doen... k kan het proberen(het is alweer een tijdje geleden dat ik het heb gezien)

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:49

ellepel schreef:
wat de friezen betreft:

kan zijn dat ze mijten op de benen hebben, dan dus de benen wassen met een middel tegen mijt....
dat irriteerd en jeukt en door het stampen zijn ze dan de jeuk kwijt.

wat het andere dier betreft, omschirjf het es wat duidelijker? ik denk toch aan een knieschijfprobleem of kramperigheid zoals ik het lees

Of mok of andere irritatie problemen die ontstaan door die gigantische haarbos onderaan die benen. Het is gewoon jeuk. Je hoort er inderdaad veel van bij friezen maar ook bij tinkers en belsen enzo.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 18:47

tjah het is heel moeilijk te omschrijven. het ziet eruit als dat je je been gestrekt naar vornen doet zo'n 10 cm boven de grond houd en dan op de gond laat "vallen" beetje stampen. Normaal lijkt een paard dan met zijn hele achterhand te zakken om het been neer te zetten alleen zij lijkt dit niet te doen