HELP! Tips voor plassen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

izabella

HELP! Tips voor plassen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 09:06

Naar aanleiding van een bloedonderzoek blijkt dat er iets is met de nieren van mijn paard. Om precies vast te kunnen stellen wat er aan de hand is moet de urine onderzocht worden.
Ik moet dus urine opvangen.
Wat ik heb geprobeerd is eerst lekker aan het werk. Dan tutten op de spuitplaats en haar daar nog een uurtje laten staan. En vervolgens naar een schone stal.
Heb de drinkbak laten lopen (een sissend geluid waar ik heel nodig van moest ), liedjes zitten fluiten in de hoek van de box... maar geen plasje...ik weet het even niet meer.
Iemand nog tips?

Katja

Re: HELP! Tips voor plassen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 10:50

Heel veel geduld. Ik heb ook wel eens een dag bij een paard gezeten maar vroeg of laat komt het eruit.
Wij kregen toen de tip om het voer in de vorm van natte slobber te geven zodat er meer wter in kwam en dus ook eerder aandrang kwam.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:05

voer even wat extra wortels bij en appels, zit ook een hoop vocht in waar ze iets sneller van gaan plassen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:50

poe geen idee. Bij onze honden is dat al een probleem laat staan bij een paard. ik denk een kwestie van heel veel; geduld hebben en klaar staan met een emmer of zo.

Connor moet altijd plassen als hij gewerkt heeft en op stal wordt gezet. Maar denk maar niet dat hij dat doet als ik bij de box blijf staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:53

Lekkere slobber maken met heel veel water. Dan een tijdje gaan rijden en op stal zetten, vast en zeker dat ze moet plassen. Als ze braaf is kan je er een emmer onder zetten, kan zo makkelijk bij de ruintjes.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:54

fluiten en de kraan laten lopen.
of van buiten naar binnen gaan en m in een dik pak stro zetten.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:09

Iedereen bedankt voor de tips. Het is met veel worteltjes en appeltjes gisterenavond gelukt.