Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Idd erg slordige chipper. Of is dit weer een van de gevallen waar de chip het niet meer deed?

ranna schreef:Wat jou gebeurde is niet uniek helaas.
In een rapport van een onderzoek wat is gedaan in opdracht van de EU, blijkt dat 20% van de chips na verloop van tijd geen signaal meer geeft en dus niet op te sporen is.
De chipper was misschien helemaal niet slordig en de chip kan nog best op de plek zitten waar hij in eerste instantie is geïnjecteerd maar gewoon geen signaal meer geven.
ranna schreef:Heb je al wedstrijdkaarten aangevraagd bij het KNHS?
Weet niet of je wedstrijden wilt gaan rijden maar dat kan dan wel lastig worden.
Wij weten namelijk van iemand met eenzelfde geval die geen wedstrijdkaarten kreeg bij zijn paard omdat die al gechipt was voordat de nieuwe eigenaar hem nog eens liet chippen omdat de oude chip in zijn geval wel verschoven was naar achter de oren.
Alane schreef:hmmzz en als het paard DNA geregistreerd is mag je hem ook niet meer laten chippen??? heeft ie ook 2 identificatiecodes.
....
shasta schreef:De registratie/controle van DNA staat op zich los van het chippen.
DNA controle/registratie word bij veel stamboeken gebruikt om te kunnen controleren of de opgegeven afstamming juist is.
Maar omdat het DNA materiaal uniek is kan het ook gebruikt worden voor identificatie.
(dus daardoor hebben al heel veel stamboekpaarden, zoals bijvoorbeeld de arabier en andalusiër al een dubbele identificatie)
MOHGirl schreef:Mijn pony is pas gechipped, nu vertelde de vorige eigenaar dat hij dus bij hun ook gechipped is, ennu?
Is dat heel erg, of valt dat wel mee.
Ze zijn er wel met een scanner langs gegaan, maar niets gehoord?
Groetjes
Alane schreef:shasta schreef:De registratie/controle van DNA staat op zich los van het chippen.
DNA controle/registratie word bij veel stamboeken gebruikt om te kunnen controleren of de opgegeven afstamming juist is.
Maar omdat het DNA materiaal uniek is kan het ook gebruikt worden voor identificatie.
(dus daardoor hebben al heel veel stamboekpaarden, zoals bijvoorbeeld de arabier en andalusiër al een dubbele identificatie)
Ik heb het niet over DNA maar over dubbele identificatie...
Zoals Ranna schreef zou een dubbel chipnumme poblemen geven bij de KNHS, en dus vroeg ik me af of dat zo was bij bijv. DNA registratie en een chipnummer...
Omdat ik het dus gel*l in de ruimte vind dat er zo'n bewering geschreven wordt......
@Daantjuh: ik schreef ook als het paardje van TS een paspoort heeft is het chipnummer daarin vermeld (mits ie gechipt was) en eigenlijk hoor je daarvan uit te gaan omdat je niet mag vervoeren zonder paspoort...Wat zullen trouwens mensen met een pacemaker blij zijn dat er draadjes aanzitten.... wie weet waar dat ding anders terecht komt... of siliconen implantaten die gaan zweven....
daantjuhhh schreef:Maar ja, zij kwam daar aan zonder paspoort!!
En over dat vervoeren,, er zijn er zoveel die zich daar niet aan houden dus daar kan je niet van uit gaan als DA.
Cassidy schreef:Of is dit weer een van de gevallen waar de chip het niet meer deed?
). Volgends die vrouw hoort je DA hem altijd te controleren (Elk jaar bij de enting) Maar het is onmogelijk dat de chip is gaan zwerven, dus hij doet het waarschijnlijk niet meer. Jolie heeft nu ook twee chips. Ben benieuwt of daar ooit problemen mee gaan komen, ook al is er maar eentje werkzaam.
shasta schreef:Alane schreef:hmmzz en als het paard DNA geregistreerd is mag je hem ook niet meer laten chippen??? heeft ie ook 2 identificatiecodes.
....
De registratie/controle van DNA staat op zich los van het chippen.
We bedoelen denk ik allbei hetzelfde alleen was/is mijn fomulering anders