grote bloedplas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelliej

grote bloedplas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:12

Toen ik gister mijn paarden uit de wei wou halen zag ik een hele grote plas bloed liggen ik shok me dood en ging meteen al mijn paarden controleren, bij de ene zat zn achterbenen helemaal onder het bloed snel afgespoten en ik kon alleen een klein wondje vinden.
Ik vind dit best raar want lijkt mij dat uit zo'n klein wondje niet zo veel bloed kan komen en hij loopt ook niet kreupel ofzo.
Wie heeft er ook wel eens zoiets mee gemaakt?

Anoniem

Re: grote bloedplas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:19

Nou, heel toevallig had ik gisteren precies hetzelfde. Ik haalde voor iemand een paard uit de wei en 1 been zat helemaal onder het bloed. Op de grond lagen allemaal kleine bloedplasjes. Al met al zag het er nogal bloederig uit.

Toen ik het been af had gespoten, kon ik pas zien waar het vandaan kwam. Ook uit een relatief kleine wond aan de binnenkant van het bovenbeen. Waarschijnlijk was er een adertje geraakt waardoor er zoveel bloed kwam. Het betreffende paard liep ook niet kreupel, maar nadat ze even op stal had gestaan werd het toch wel gevoelig, dus even in de gaten houden.

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 17:44

Ja ik dacht ook al aan een ader maar het is wel raar dat je dan helemaal niks ziet.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:58

Kan wel voorkomen. Een klein adertje kan veel bloed veroorzaken maar valt soms niet eens op.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:22

idd adertje geraakt, het ziet er heel eng uit maar een paard kan wel een flinke lading bloed missen hoor