Hengstigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rodi

Hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 11:33

Hallo Allemaal,

Heb sinds een paar maanden een merrie. Heb hiervoor ruim 9 jaar een ruin gehad. Mijn merrie is de periode dat ze hengstig is echt niet te genieten. Ze is vreselijk druk, loopt alleen maar te hinneken en is erg dwars. Is hier wat aan te doen?

Van de week ging ik haar longeren en ze ging gewoon door de planken heen in de longeerkraal om weer terug naar de kudde te kunnen. Normaal loopt ze heel braaf haar rondje...

Weet iemand of er iets is voor haar hormonen?

Gr. Marcia

Siddieqje

Re: Hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:36

Een meisje bij mij op stal heeft ook een paard die volledig veranderd als ze henstig is.

Hinikken,niet kunnen rijden, niet kunnen longeren, niet kunnen poetsen.

Nu geeft ze al een paar jaar een spuitje in het eten (ken wel de naam niet vanbuiten) en je merkt niets meer van haar henstigheid.

Misschien eens nagaan hoe het noemt en eens proberen.

Alani

Re: Hengstigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:06

Een tijdje geleden heb ik ook een topic geopend met dit onderwerp. Mijn 5 jarige merrie is onhandelbaar tijdens de hengstigheid. Ik heb MoodyMare gebruikt maar dit hielp niet. Sinds een paar maanden gebruik ik Bachbloesems en ze is in haar hele gedrag positief veranderd. Tijdens de hengstigheid is ze plast ze ook niet meer om de haverklap (ze was echt een pismerrie), is bewerkbaar onder zadel en braaf aan de hand. Als je er meer over wilt weten, stuur je me maar een pb'tje.