Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
smurf schreef:misschien staat z'n bekken scheef, dat was bij mijn paard ook zo, hij gaf alleen wel voeten,maar nu z'n bekken weer recht stat, wil / kan ie rechtsachter niet meer geven, beetje onhandig wel....
Rodinde of een andere manueel/fysio zal het wel kunnen vinden en verhelpen.
snoopy19 schreef:nou maar ik vind het wel raar dat je wel kan uitkrabben en bekappen. Maar geen ijzer eronder slaan. Dat is in principe dezelfde houding voor een paard... Ik denk zelf dat het hem pijn doet die hoefnagels inslaan, kan best dat hij een zoolbruekje heeft, gevoelige zool, gevoelige witte lijn noem maar op...
ellepel schreef:mijn pony heeft problemen met rechts achter....
nou zit daar dus geen probleem, maar let op:
als jouw tinker dus linksachter moet geven, staat het meeste gewicht op.....juist links voor!
kan dus zijn dat er links voor juist een probleem zit dat hij dan op dat been niet goed wil staan.
kan ook evengoed wel gewoon linksachter zijn hoor, kijk of er nergens een probleem kan zitten, in een van de gewrichten die dan moeten buigen, of inderdaad in de voet/hoef....
Dapper schreef:Het kan een scheefstand in de bekken zijn, maar wat ook heel goed zou kunnen, je zegt dat je hem wel uit kan krabben, hoe je dan de hoef soms lager bij de grond?
En als de smid komt dan tilt hij de hoef misschien wel tever omhoog dat juist dat zeer doet.
Ik had dit ook met mijn shire die een hoornzuil had, als ik hem optilde om te verzorgen geen enkel probleem maar ik hield de hoef laag, dit dus gezegd tegen de smid en hij doet het eender en geen probleem meer.
Je moet dan ook zorgen dat het been niet tever naar buiten wordt getrokken.
tinkert_tje schreef:Dapper schreef:Het kan een scheefstand in de bekken zijn, maar wat ook heel goed zou kunnen, je zegt dat je hem wel uit kan krabben, hoe je dan de hoef soms lager bij de grond?
En als de smid komt dan tilt hij de hoef misschien wel tever omhoog dat juist dat zeer doet.
Ik had dit ook met mijn shire die een hoornzuil had, als ik hem optilde om te verzorgen geen enkel probleem maar ik hield de hoef laag, dit dus gezegd tegen de smid en hij doet het eender en geen probleem meer.
Je moet dan ook zorgen dat het been niet tever naar buiten wordt getrokken.
zie mijn reaktie hierboven ??
daar staat wat het was