Rare pony in de wei (en soms met buitenrit)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Rare pony in de wei (en soms met buitenrit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 14:05

Hier weer een hoofdschudder. Sinds een paar maanden doet mijn pony echt vreselijk raar. In de wei loopt ie constant met zijn hoofd te schudden. En dan niet van links naar rechts maar van onder naar boven (of boven naar onder ). En echt heel hard, zodat ie soms ook even duizelig is.
Het is eigenlijk pas sinds ik zo'n vliegenoornet voor hem heb. Dat zit denk ik niet lekker bij hem. Als ik hem in de wei dan afdoe als hij er erg veel last van heeft, komen er veel vliegen in zijn ogen en gaat het dus niet over.

Soms met buitenritten doet hij het ook. Dan slaat hij opeens zijn hoofd heel snel op en neer, en dat is het weer over. En een kwartier later ofzo doet hij het ook. Ik heb wel eens van dat head shaking syndrome gehoord, maar zo overdreven is het niet.
En hij doet het pas sinds een paar maanden, heel onregelmatig. Aan zijn oren mag ik niet komen, al sinds ik hem heb (7 jaar).

singasong

Re: Rare pony in de wei (en soms met buitenrit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:26

Het zou een oorontsteking kunnen zijn! Overleg eens met je DA!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:15

Heb je misschien ook een tip hoe ik dan wel IN zijn oren mag komen? Ik ben nu al zover dat ik er over mag wrijven. Heel snel en kort, dan is het weer genoeg. Zijn oren knippen is me ook nog nooit van mijn leven gelukt....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:18

ik dnek dat als het iets van een oor ondsteking is en het moet gecontrolleerd worden (door een dierenarts) dat je hem dan een praam om moet doen, of een verdovings middel geven (zo'n lichte) zodat je zeker weet wat het is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 06:37

zelf niet in zijn oren gaat zitten hoor, dan kan je het juist nog erger gaan maken.
de veearts kan hem licht verdoven eventueel, klinkt wel als een oor ontsteking, raar dat je nu nog niet aan zijn oren mag komen?

meeste paarden geven na verloop van tijd namelijk wel toe...

ik denk inderdaad even een veerats laten kijken...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:32

Ik DURF niet eens in zijn oren te komen. Als hij dan met zijn kop schudt prik ik dadelijk met mijn vinger erin.
Het rare is ook, dat het de ene dag wel is, en de andere dag niet. Vandaag heeft hij het namelijk nog steeds niet gedaan....
raar paard...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 06:58

ik zou een arts gaan bellen...

sommige paarden kunnen bang zijn,als je aan de oren komt maar na een tijd gaat dat echt over, teken dat bij de jouwe er serieus iets mis is, als je nu niet aan zijn oren mag komen...