Betrouwbare veearts (& smid) omgeving Dordrecht/Rotterda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knavia

Betrouwbare veearts (& smid) omgeving Dordrecht/Rotterda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 18:22

Waarschijnlijk moet m'n vriend voor z'n werk 6 maanden naar Zuidholland toe. Hij gaat daar een woning huren en komt in de weekenden weer thuis (Duitsland), ik ga door de weeks weer op bezoek bij hem.
Nu neemt hij 2 paarden mee die onder hem in training zijn. De stalling is gelukkig al geregeld, maar we moeten ook een veearts voor noodgevallen hebben. Ik heb hier al eerder wat over gelezen en toevallig ook gevraagd, maar nu gaat het niet om een keuring maar een huis-tuin-keuken veearts. Moet natuurlijk wel een echte paardendierenarts zijn.
En ook graag een hoefsmid, maar dat kan desnoods nog bij ons (maar ja, moet dan wel op en neer 2x 385km).
Dus tips?

Imerose

Re: Betrouwbare veearts (& smid) omgeving Dordrecht/Rott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:38

Hoi, allereerst even een vraagje, weet je al waar de paarden gestald gaan worden?
Ik heb zelf een tijdje bij DAP de Drechtstreek gehad, maar was daar niet heel tevreden. Vanuit de stalling werd er geent door DAP Tussen Mark en Amer, maar qua kreupelheidsonderzoek vond ik dat helemaal niets, ze zijn wel heel aardig, maar ik vond de kundigheid een beetje tegen vallen.
Zelf heb ik nu contact met DK Ridderkerk, daar werken twee paardendierenartsen: Charlotte Wagenaars is vreselijk aardig en heeft echt wel verstand van zaken, Piet Meeus is al wat ouder en een beetje kortaf maar hij heeft met name van beenproblemen erg veel verstand.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 18:21

Super bedankt voor de tip, ik heb het telefoonummer aan m'n vriend doorgegeven (even zoeken, maar ze staan ook op internet: www.dierenkliniekridderkerk.nl )

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:28

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:34

Ik heb ook de dierenartsen uit Ridderkerk. Bevalt goed.
Waar komen je paarden te staan?

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 06:45

DA uit ridderkerk zijn goed. Enkele hoefsmeden die bij ons op de manege komen zijn: Ed Kuiters, Jesper van de Kamp, Piet Brand( beslaat de manegepaarden). Voor tel.nrs. moet je anders maar even pben.
Succes, Miranda

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:07

Mijn hoefsmid komt uit dordrecht en ik ben zeer tevreden over hem!
Hij werkt erg rustig! (doet ook natural horsemanship, wat ikzelf erg leuk vind) Hij neemt alle tijd voor je paard en legt alles goed uit.
Dit is zijn site:
http://www.e-hoefsmid.nl/

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:16

goede hoefsmid: Alexandra kraal
heb zelf gene ervaring met haar maar mensen die ik ken wel, zijn allemala heel erg tevreden over haar!

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:28

Ik heb als hoefsmid Mark van den Brink, ik heb nooit problemen met hem, als jij netjes voor de voetjes van je paard zorgt komt ie (bij mij dan) altijd op tijd of bent ruim van tevoren af. Wanneer ze er een ijzer onderuit getikt heeft zit ie er maximaal binnen twee dagen weer onder. Ik heb met meer smeden contact gehad, maar omdat de mijne krampentrekker is is er geen smid die haar voor zijn plezier doet., gelukkig heb ik Mark wel zover gekregen....hihi.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:12

Die smid uit Dordrecht zou ik niet nemem. Ik slechte ervaringen over hem gehoord.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:30

ik heb meursing als dierenarts. zitten een heleboel goeie dierenartsen in die praktijk. ze hebben ook een smid, maar dan moet je er naar toe rijden denk ik.
ik heb zelf als smid jerry schellingerhout, supervent.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:46

Ik heb ook de dierenarts uit bodegraven daar ben ik heel tevreden mee. mijn hoefsmid is Patrick hoogerwaard uit Cap ad ijssel,die doet mijn paardje al vanaf zijn veulentijd nu dus al 7 jaar.en daarvoor ook al 5 jaar mijn pony,heb nooit klachten gehad.hij is altijd lang bezig maar je hebt wel super resultaat

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:48

Mijn paarden staan in Lage Zwaluwe, en ik het Ari Boer uit Den Hout. Hele vriendelijke en wijze man. Absoluut geen geldklopper!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:09

Als hoefsmid heb ik ook Patrick hogerwaard en als veearts DAP Stroowaert in Oud Beijerland, of ik ga naar Sjaak Maree in het westland.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:21

Dierenartsenpraktijk Ridderkerk... mijn persoonlijke voorkeur is dan wel Meeuws... Charlotte Wagenaar doet het leuk, maar is nog vrij onervaren en dat is af en toe merkbaar...

Als hoefsmid... Jeroen Braat (komt uit Zeeland... maar doet ook nog wat paarden in ZH...)

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 06:46

Mijn voorkeur qua qua beenproblemen of 'moeilijke' poblemen is zeker ook meeuws, maar voor de doorsnee zaken (enten, wondje, griepje) vind ik Charlotte perfect, daarbij zegt Charlotte het gewoon als ze iets niet weet, zodat je niet voor zomaar iets gaat doen.
Wat heb je voor slechte ervaringen gehoord over 'de hoefsmid uit Dordrecht' ?? Ben wel benieuwd, want ik ben zeer tevreden.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:58

als hoefsmid heb ik zelf ook marc van de brink,alexandra komt ook bij mij om een shet te doen,leuke meid die netjes werk levert.
marc is rustig en heeft mijn paard vorige keer zo netjes gedaan dat ik hem na 11 weken pas terug hoefde te laten komen...terwijl zijn ijzers nog keurig zaten,alleen werd zijn hoef te lang)
zelf ga ik als er iets is naar honslaarsdijk...hoe schrijf je dat??
komt omdat ik toen mee kon rijden,was er ook teveden over.
over ridderkerk hoor ik ook goede berichten!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:51

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:17

hihi leuk dat jullie goede ervaringen met mark hebben,
hij beslaat wel goed, maar had bij ons op stal dus absoluut geeeen geduld en mepte een pony of paard dan ook wel is met de vijl, waardoor ze alleen maar banger werden.
moest je in je eentje naar de smid, dan belde die gewoon af.

hadden we een hele groep en moest de shire als laatst, dan had hij ineens last van zijn rug of hoofdpijn en liet hij die weer staan,omdat hij er geen zin in had.

ridderkerk voor veeartsen heb ik goede ervaringen.
charlotte is inderdaad jong, meeuws onverstaanbaar, maar wel goed

meursing ook weer goede verhalen over.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:46

Hoi,

Ik heb ook Mark van den Brink als hoefsmid, al 3 jaar, en geen problemen mee gehad, nog nooit. De hoeven van mijn paard groeien niet hard, en na 3 maaden zitten de ijzers nog steeds keurig mooi vast.

Ik heb eeen dierenarts uit Roosendaal, maar meer omdat zij eerst bij Mark en Amer zat, en nu bij een Kliniek in Roosendaal is gaan werken. Zij heeft (vind ik) heel goede feeling voor paarden, en staat altijd open voor discussies en inbreng van eigenaren (wat niet het geval is bij een paardenarts die nu nog bij Mark en Amer werkt).

Nizpie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:46

ik heb zelf DA vd kamp die zit in maasland gevestigd!
VAN SCHIE in Wassenaar is een top DA komt ook bij anky enz

loveakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 06:52

ik heb dierenkliniek delta henk v/d Kamp maar de andere artsen van deze kliniek zijn ook heel goed en me hoefsmit is jeroen braat

mijn paard had een ernsitige peesblessure en heeft nu speciaal beslag

en ze loopt weer super afgelopen zodag heeft ze weer winst gelopen na een jaar revalideren

succes met jullie keuzen

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:49

hoi,

jarenlang heb ik bij mijn eigenpaard ook patrick hogerwaard gehad en dat beviel super,nu rijd ik op een Libero H merrie in bleskensgraaf en daar hebben we mark vden brink.prima hoefsmid,niks geen problemen.als da vind ik meeus wel aardig maar hij is idd onverstaanbaar hihi...
molenaar uit de dap drechtstreek is ook een prettige man maar doet liever geen paarden meer.
het paard wat ik tot vorig jaar gereden heeft stond in papendrecht op de manege en daar kwam karel hanselman...breek daar me de bek niet over open............drama...........

groetjes nathalie