Ja ik wel, mijn pony heeft een soort longemficeem en bronchitis, mijn pony is hiervoor in utrecht geweest, en heeft daar heel lang gestaan.
Mij is aan geraden ook door de da maar ook door de mensen in Utrecht, om je pony dag en nacht in een omgeving te zetten met zo min mogelijk stof, dus niet in een stal zetten... want dan gaat je pony als een gek hoesten, word het dier benauwd, gaat zweten enz.
Dus je pony in een stof vrije omgeving zetten! MIj is ook aangeraden om, niet te gaan rijden.... hoe vaker je met je pony gaat rijden of mennen hoe erger het word en hoe benauwder de pony word.... ik mag er alleen nog maar mee aan de hand lopen.... en niet op commando iets laten doen in de overgangen want dan spant je pony zich weer in en raakt de luchtpijp dicht.
Mijn pony moet ik 3x per dag medicijnen geven... deze medicijnen slaan goed aan... en je merkt nu haast niks meer maar als mijn pony zich weer gaat inspannen zie je dat het anders word... Ik geef mijn pony een soort astma medicijn... aanbevolen door de kliniek in Utrecht.... dit waren de enige medicijnen die mijn pony konden helpen