paard zit niet lekker in zijn vel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

paard zit niet lekker in zijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 22:46

Ik zit er toch wel erg mee.
Ik merk gewoon dat mijn paard niet lekker in zijn vel zit. Hij loopt ook niet zo lekker en houdt zijn staart scheef (duidelijke aanwijzing).
Ik heb er nu 3 dierenartsen na laten kijken. Die vonden het niet benoemenswaardig en ze zeiden dat het mety longeren en veel rechtuit galloperen beter moest gaan.
Nu 6 maanden later. Is het nog steeds niet over.

Er is wel een goede hoefsmid bij geweest die hem gecorrigeerd heeft ik merk wel dat hij iets beter is gaan klopen. Maar nog steeds niet dederend.

Ik ben na 3 dierenartsrekening nog niks wijzer geworden. Heeft me alleen veel gekost.
Ik zoek nu iemand die mijn paard geestelijk en lichamelijk binnste buiten kan keren.
Zodat ik echt weet wat mijn paard mankeerd. En daar een oplossing voor kan vinden.

esperance

Re: paard zit niet lekker in zijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 07:54

veel longeren en veel rechtuit galloperen??? beetje raar. maar ik denk dat recht uit beter is.

denk dat hij iets met zn rug, kruis heeft. staan zijn bekken gelijk? niet gevoelig op zijn rug?

misschien even een fyso laten komen. ik zou het eigenlijk ook niet weten, zo achter de pc.

nog even een paar vraagjes
hoe oud is je paard?
wat heb je er voor heen allemaal mee gedaan?
hoe is zijn bouw, beenwerk, en hoeven?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 09:15

Hij had last van zijn rug en is door de gecorrigeerde beenstand veranderd. Gaat nu veel beter.
Het is een 10 jarige ruin.
Ik heb hem als wrak bijna een jaar geleden gekocht. Heeft de eerste tijd alleen maar op het land gelopen en aan laten sterken.
Ben toen langzaam gaan opbouwen liep tegen het probleem van zijn staart aan heb daar meerdere dierenartsen na laten kijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:48

maar een scheve staart hoeft toch niet perse een oorzaak hebben?

mijn vorige ruin hield vanaf dat hij geboren was zijn staart al scheef, niet stilstaand hoor, alleen in beweging.

toen ik hem inreed zeiden mensen ook tegen mij van hey hij houd zijn staart scheef dus is er wat mis..
maar daar was helemaal niks mee aan de hand.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:59

Hoi Felicity, wat naar voor jou en je paard! Zelf heb ik daar ook wel wat ervaring mee, mijn paard is heel gevoelig en zit snel niet lekker in zijn vel.
Toen ik hem kocht was het ook een wrak (zie profiel) maar heb hem een eind op kunnen lappen! Ik heb de tandarts,, chiropractor (ook magneettherapie), hoefsmid, zadelmaker en veearts ernaar laten kijken. Verder krijgt hij voedingsuplementen ter verbetering van zijn weerstand. Hier krijgt hij extra van boven op de gebruikelijke hoeveelheid als ik merk dat het minder met hem gaat.
Ligt je zadel goed?
Soms kan het ook aan het voer liggen, ben je pas overgestapt op ander eten?
Vertel verder eens hoe hij er uit ziet (of een recente foto) en dan doel ik vooral op de conditie van zijn vacht etc.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel sterkte

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:30

Een scheve staartdracht hoeft idd niets te betekenen tenzij hij er plotseling mee is begonnen.
Ik heb een paard in training die het onder het rijden ook doet maar loopt als een trein en super in zijn vel zit.
Vind het wel goed dat je doorzoekt naar een oorzaak als je voelt dat hij zich niet lekker voelt. Ongeacht wat de DA-en hebben gezegd. Jij kent hem het beste en als jou gevoel je zegt dat er iets niet klopt heb je ws gelijk.

Sterkte ermee, ik hoop dat hij snel opknapt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 18:23

Hij is ookl heel erg veranderd in zijn gedrag.
Toen ik hem net had. Was hij heel schrikkerig, trapte zodra je bij hem in stal kwam, beet onder het poetsen en als je met hem bezig was.
Hewt is nu een heel ander dier. Hij begint zelf knuffelig te worden en is blij als er mensen zijn die hem aandacht geven.
Onder het poetsen is hij ook veranderd hij kijkt niet lelijk meer en probeert je ook niet meer steeds te bijten. Maar soms loopt hij toch nog wat in de lucht te happen. En als je met hem loopt wil hij ook nog weleens happen.
Verder ziet hij er hartstikke gezond uit. Hij heeft een dun glanzend vachtje. Hij is iets aan de dikke kant. Kijkt vrolijk uit zijn ogen.

Maar heb soms heel erg het idee dat hij me iets probeert te vertellen maar dat ik hem niet begrijp.

Dat met zijn staart vertrouw ik gewoon niet helemaal. Ik heb liever dat alles uit gesloten word. Ik wil namelijk niet doorrijden met een paard wat wat maneert of niet lekker in zijn vel zit.
Mijn zadel heb ik pas geleden na laten kijken door een zadelmaker. Was ook nogal een hele zoektocht naar een goed passend zadel.