Verdikking voorbenen door Beenbescherming

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaziah

Verdikking voorbenen door Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 21:14

Het is voor mij de normaalste zaak om tijdens het rijden gebruik te maken van beenbescherming. Ik heb ze in verschillende soorten en maten. De laatste tijd gebruik ik hoofdzakelijk peesbeschermers van BR. Nu viel mij op dat ze op haar voorbenen (daar waar het elastiek zit) een lichte verdikking heeft opgelopen. Misschien heb ik ze te strak omgedaan onbewust wel te verstaan. Heb het nu een paar dagen in de gaten gehouden, maar het neemt nog niet af. Ze loopt er niet minder om, maar vind het wel vervelend. Wie heeft hier ook ervaring mee?

beantsje

Re: Verdikking voorbenen door Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:19

Ik heb weleens gelezen dat m.n. peesbeschermers met elastiek gauw te strak om worden gedaan. Dit kan ook leiden tot huidbeschadigingen en blijvende witte haren.
Uitkijken met beschermers met elastiek dus, niet te strak omdoen.

Baroque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:58

Dit klopt hoor, daar moet je mee uitkijken. Wij gebruiken wel soortgelijke beenbeschermers, maar met bandjes met klitteband, ZONDER elastiek, die kun je als het goed is gewoon los erbij kopen. Het is voor het behoud van de benen van je paard

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 11:10

Denk dat ik de BR's de kast ingooi. Nou denk, dat weet ik wel zeker. Baal ervan, want gedeeltelijk dus gewoon mijn eigen schuld.

Iemand enig idee hoelang de drukwonden blijven zitten??

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:17

ik heb ook BR's, helemaal geen problemen mee. Ik doe de beschermers er zo om, dat het elastiek niet aangespannen word. Dus gewoon losjes om het been. Maar wel zo, dat ze niet naar beneden glijden.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:52

Denk idd dat het door het elastiek komt en ze te strak waren. Zou het na het werk goed koelen. En evt. eens met groene leem proberen om te kijken of de verdikking dan wegtrekt.

Baroque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:52

Groene leem is meer voor wondjes etc., ik denk dat het beter is om te koelen (afspuiten en/of coolinggel)