Sorry maar moet dit even van me afschrijven.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Sorry maar moet dit even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 18:30

het gaat om mijn 3 jarige merrie.

het is nog niet zeker wat ze heeft, de laatste anderhalve week staat ze al op rust, Vannetey is nu twee maanden onder het zadel. Ze leert erg snel de basis zit er nu al wel volledig in! Heb haar in die anderhalve week een keer gelongeerd omdat ze opeens wat onregelmatig leek te zijn, ik natuurlijk eerst gekeken voor eventuele schiefels op haar benen. Maar daar was niks te vinden dus dacht die heeft zich verstapt. Gister had ze dikke benen opeens, ik dacht eigenlijk aan stal benen daar leek het erg op. maar dat kon niet zo zijn aangezien ze verder nog de hele dagen op het land staan. Vanochtend met voeren lag ze roer loos in de stal, overeind getrokken en poging gedaan om haar in de wei te zetten (even aankijken) In de wei aangekomen ging ze gelijk weer liggen. Dus wij ook gelijk met spoed de dierenarts gebeld. Ik de benen weer nagekeken en inderdaad, verdikte pezen en schiefels, dat duidt dus op over belasting. Maar dat kan helemaal niet. ze staat al zo goed als een anderhalve week op rust!

Dierenarts aangekomen en bevestigde dat ook. Bloed afgenomen noem maar op, en gelukkig was het niet wat de dierenarts dacht (een hele moeilijke naam, kan er zo ff niet opkomen omdat er veel dingen rondspoken in mijn hoofd nu)

Maar het rare is, ze vertoomd dezelfde symphtomen als toen ze een klap op haar hoofd (tussen haar oren heeft gehad) van een ander paard.

Dus denkt de dierenarts dat ze zich toen groot heeft gehouden, en dat nu alles eruit komt, omdat ik met haar aan de gang ben gegaan op aanrading van 4 andere dierenartsen.

Nu is het afwachten tot de hele bloedtest dinsdag binnen komt, en dan zetten we haar ook in de trailer voor een volledig rontgeologisch onderzoek.

Na baron dacht ik eindelijk mijn droompaardje weer te hebben gevonden (niet penny achtig bedoeld ofzo, maar mis baron ook nog erg)

Ik vrees echt voor het ergste, want hoe ze erbij stond, heb ik nog nooit een paard zien staan, was echt eng. Alle spieren van top tot teen gespannen.

Ik snap het gewoon niet en loop alleen maar te malen, door het rijden kan het niet komen want moest het toen allang zijn gebeurt (heeft de DA ook bevestigd) en heb haar niet anders getraind als een andere drie jarige. Afentoe een keertje een les, nou ja les, gewoon dat ik even op bepaalde puntjes werd gewezen enzo (geen zware dingen) maar duurde ook niet langer als een klein half uurtje. en gewone training was 20 tot 25 minuten niet zwaar veel stap werk, draf en galop in mindere maten. En dan nog niet eens elke dag zon 4 tot 5 keer in de week en daar zit longeren bij inbegrepen.

Sorry maar weten jullie wat het kan zijn? mensen die dezelfde sympthomen herkennen?

Ik weet het moet de bloedtest afwachten maar het is gewoon erg moelijk. En daarna ook nog de rontgen.

Ronacino

Re: Sorry maar moet dit even van me afschrijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:34

ejj..dat is zekers niet mooi...staat ze nog wel op alle vier de benen dan?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 18:38

Op dit moment wel. vanochtend onder alles verstijfde ze al haar spieren de da heeft haar spierverslappers gegeven vanochtend al, nu net weer.. als het morgen ochtend nog niet iets beter gaat moet ze weer een spuit. dinsdag gaan we fotos laten maken enzo en krijgen we de uitslag maar toch het blijft maar door me kop malen, voelt niet lekker. al helemaal niet omdat ze dezelfde symphtomen vertoonde als toen met die klap..

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:40

ja.. Dat is poedersuiker ken het gevoel..die van mij stond alleen niet meer op vier benen...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 18:46

stond zei ook niet ondanks dat we der overeind hebben getrokken

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:49

ik zou het niet weten..
maar vind het wel erg vervelend voor je..! leuk beestje is het!

maar wacht eerst het bloed maar af, voordat er allemaal rare termen worden genoemd.. misschien maak je je anders voor niks druk!

succes ermee!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 18:54

Mjah vind het gewoon raar want dit is niet normaal enzo. overbelasting is het niet de dierenarts heeft dat al uitgesloten, maandagziekte ook niet. is gewoon raar ze lag er zo eng bij, en vanmiddag stond ze helemaal verstijfd op stal, je kon zo al haan spieren tellen zo gespannen stond ze, ze staat er ook niet lekker bij, rechts voor is ze kreupel, linksvoor helemaal verstijfd, en de achterkand staat bewijsvan spreke bijna tegen de voorbenen aan.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:58

ja precies..bij mijn paard konden ze alleen zelfs in utrecht het niet vinden:S

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 19:05

maar wat had jou paard dan?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:11

ochjee
Dat moet echt niet fijn voor je geweest zijn je paard zo te vinden.

Een oom van mij heeft een soort gelijk iets met zijn paard gehad. Hij is ook overeind gezet en toen bleek hij iets in zijn rug te hebben. Er was met het gaan liggen iets verschoten. (terwijl hij toch zo gespannen stond)

Heel veel succes ermee!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:17

mijn paard dat weten ze dus niet ze zijden zet hem maar jaar stil..maar toen kwamen we paar dagen later op stal helemaal kapot geslagen...toen hebben we laten inslapen maar dat heb ik je ook al vertelt een beetje..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 19:26

none schreef:
ochjee
Dat moet echt niet fijn voor je geweest zijn je paard zo te vinden.

Een oom van mij heeft een soort gelijk iets met zijn paard gehad. Hij is ook overeind gezet en toen bleek hij iets in zijn rug te hebben. Er was met het gaan liggen iets verschoten. (terwijl hij toch zo gespannen stond)

Heel veel succes ermee!

Ze lag er zo bij, ik overdrijf niet maar het was een ademende dode, als je begrijpt wat ik bedoel helemaal verstijfd enzo.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:30

succes...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:47

Citaat:
Maar het rare is, ze vertoomd dezelfde symphtomen als toen ze een klap op haar hoofd (tussen haar oren heeft gehad) van een ander paard.

wat is er toen precies gebeurt dan? kun je me dat vertellen, krijg namelijk wel een idee wat het kan zijn,maar dan moet ik eerst weten wat er toen gebeurt is....

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:56

ooh! heel veel sterkte ermee.. Ik weet er verder niks van sorry.. k heb geen adviesen voor hje.. Maar ik leef met je mee..
Sterkte..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:01

ellepel schreef:

wat is er toen precies gebeurt dan? kun je me dat vertellen, krijg namelijk wel een idee wat het kan zijn,maar dan moet ik eerst weten wat er toen gebeurt is....

Dat is dus het probleem we weten het niet precies, ze brengt zoveel twijfels op zowel bij ons als bij de dierenarts. kan je me anders even pb met wat je denkt enzo. en wat voorn sympthomen dat geeft, leg ik het morgen gelijk even voor aan de dierenarts

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:53

okee wat ik denk:

ik heb een dier gekend wat ietwat dezelfde symtomen had, alleen die benen klopte niet, dat had dat diertje niet, in elk geval geen opgezette pezen...

maar goed:
die had dus een zware hersenschudding, ook door een klap op het hoofd. t dier liep kreupel, had moeite met evenwicht, en nog wat dingen...

kan zij dat dit dier dus de vorige keer al een beschadiging had aan het hoofd, de nek en omliggende wervels, die kunnen dat soort symptomen geven...
misschien klopt t toaal niet hoor wat ik zeg, maar t is een idee om dat in elk geval wel goed na te laten kijken...

in elk geval sterkte!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:20

Ik zat ook te denken zoals ellepel, zou het te maken kunnen hebben met de klap die zij op haar hoofd heeft gehad??

Verder zou ik er ook nix van kunnen maken (maar dan ben ik ook geen da),

Maar in ieder geval, veel sterkte, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met je paardje.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 22:26

inderdaad dat dacht ik dus ook al. maar goed is aan de dierenarts om te oordelen. maar als het zo is gaat ze hoe dan toch weer een jaar op de wei!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 22:38

Maar als het zo is? kan dat dodelijk zijn? op een korte termijn? is dat anders dan bij een mens? wie weet dat?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:41

Bij een mens is een hersenschudding niet dodelijk. Alleen als je ermee doorloopt houd je de rest van je leven pijn in je hoofd.
Als het bv een schedelbasisfraktuur is en er wordt nix mee gedaan, kan het uiteindelijk dodelijk aflopen.
Hoe dat bij een paard zit weet ik niet.

Wanneer krijg je de bloeduitslagen?
Kan je anders niet morgen al foto's laten maken? Is toch een soort van spoedgeval, toch? En dan weet jij ook wat meer, want die onzekerheid die je nu heb is ook niet fijn.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 23:05

Ik ga inderdaad morgen fotos maken gelijk al. dinsdag krijg ik de uitslagen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:13

toevallig heb ik zelf een schedelbasis fractuur gehad, veel rust moest ik hebben, verder kun je daar weinig aan doen, moet uit zichzelf weer helen, dus ik denk dat dat bij een paard ook zo gaat...

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 13:09

he wat ontzettend balen voor je,
dat gevoel van machteloosheid is echt erg!
ik herken het helemaal.
Net als wat je zei, ik dacht dat ik m'n droompaardje weer gevonden had.
Ik heb na veel ellende met m'n vorige paard een nieuw paard gekocht, een 4 jarige, nu zo'n 5 maanden geleden. Was helemaal blij...........vorige week dacht ik met rijden wat loopt ie toch stijf.
en ja hoor gisterne hartstikke kreupel. dan baal je zo he!

Ik leef met je mee, en hoop voor je dat het goed gaat komen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:36

Jeetje wat erg.. Ging zo goed..
Echt balen man ,, Op dit moment heb je dan echt zo iets konden ze maar praten ..
Vind het heel erg ,,
Hoop dat het goed gaat komen ze lijkt me een sterk paardje die er wel voor gaat vechten

heel veel sterkte wes,, Hou je me op de hoogte?