Knik in achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Knik in achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:22

Sinds een paar dagen merk ik bij mijn paard,dat hij knakt met zijn achterbenen.
Het klinkt ongeveer zoals het bij mensen gaan die weleens een knakkende knie hebben(als je bukt)

In draf en galop hoor ik het eigenlijk niet,het is echt de stap.
Iemand enig idee?
Herkenbaar?

Vonnie84

Re: Knik in achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:28

Een paard wat ik ken doet dat heel erg in stap. Hij heeft spat, dus ik denk dat het bij hem daar aan ligt. Maar hoe dat zit bij gezonde gewrichten?? Het zal toch iets zijn wat tegen elkaar aan wrikt.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:49

Meestal is het heel onschuldig. Ken het geluid; vaak zit het bij de kogels. Heeft te maken met hoeveelheid gewrichtsvloeistof dacht ik. Er zijn veel paarden die het hebben, ook jonge paarden. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad, dus zou me niet teveel zorgen maken.

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:31

Der is hier al eens eerder een topic over geweest maar mijn paard heeft het in allerbei der achterbeen...
Tis het droog lopen van het kraakbeenwezels d8 ik me even te heugen
Wij geven gelatine en pavo poeder(dit kan je gwn kopen bij divoza/hypolplaza/van rijs etc.)

Je kan natuurlijk ook de veearts naar laten kijken
Bij ons is het in ieder geval geen spat want ze helemaal gecheckt door de veearts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:55

ik vond daarnet inderdaad na lang zoeken nog een dergelijk topic;)
pavo poeder ken ik niet,maar mijn veearts komt toch nog langs dus dan bekijkt ze het wel.