verkoudheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda84

verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:39

Ik zou graag willen weten hoe je goed bij een paard kan merken of hij/zij verkouden is en wat hier het beste aan te doen is. Kan er wel mee gereden worden??

Ik hoor het graag van jullie!!

Groetjes Linda

LoesLoes

Re: verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 20:54

Vaak hebben ze een lekker snotneus.. zien er een beetje futloos uit.. Gewoon lekker laten staan en het gaat van eigens weer over.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:40

LoesLoes schreef:
Vaak hebben ze een lekker snotneus.. zien er een beetje futloos uit.. Gewoon lekker laten staan en het gaat van eigens weer over.

Niet helemaal mee eens hoor. Als neusuitvloeiing groen is gepaard gaande met verhoging (koorts) DA bellen. Grote kans op bronchitis.
Witte neusuitvloeiing in de gaten houden. Niet laten staan, wel bewegen, maar er in de training rekening mee houden dat hij/zij niet helemaal fit is (dus niet zwaar in het zweet werken). Zeker niet laten staan. Als hij/zij hoest, kun je dat even afwachten maar niet te lang. Zeker DA consulteren als je het niet vertrouwt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 06:47

net als bij mensen;

snotneus, hoesten en soms temperatuurs verhoging.
en net als bij mensen moet bij een paard een verkoudheid na een dag of vier vijf minder worden.

word het dat niet dan even een veearts bellen en vragen wat je t beste kunt doen.

linda84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 11:23

alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ik was gister bij mijn (verzorg) paard hij had inderdaad een snotneus en als hij ademde maakte hij een snurkend geluid zeg maar.

Heb hem vannacht in elk geval binnen gelaten maar goed ook want het heeft erg hard geregend!