schijnzwanger of toch drachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

schijnzwanger of toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 19:47

mijn shet is op 31 mei uitgebroken s'ochtends vroeg, hoe laat weet ik niet, waar we haar gevonden hebben, daar staan geen hengsten. Maar ze kan ook eerst de andere kant uigegaan zijn en daar zijn veel pony's waaronder shetjes. Ik weet niet of dat hengsten zijn. Dat was dus op 31 mei en ik heb er verder niet bij nagedacht. Maar nu word ze ineens wel rond terwijl ze niet veel eten krijgt. Ze staat in de paddock zodat de wei aan kan groeien. Ze krijgen hooi maar daar kan ze niet zo dik van worden. Aan haar uiers kan ik nog niet zo veel zien.
Zelf hebben we nog een shetlandruin, en een enter fell. Ze is heel bazig en happerig. Maar zo was ze ook wel een beetje.

Is ze nu schijnzwanger of toch drachtig?
Moet de buik wat hard zijn of juist wat zacht? Die van haar is vrij hard.
Of is dat normaal?

Babootje

Re: schijnzwanger of toch drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:47

Heb ooit van een DA gehoord dat schijndracht bij paarden niet voorkomt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 06:38

een vriendin van me haar paard was t anders wel...
melk uit de uier, sjaggerijnig zijn en al, daar is toen wel een veearts bij geweest, maar ik weet niet hoe dat behandeld is of juist niet.

ik zou zeggen,,laat de veearts kijken als je twijfeld...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:19

Een kennis van mij had er vorig jaar twee schijndrachtig. Misschien zal de term niet kloppen maar de syptomen waren echt ofdat deze merries drachtig waren.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:40

Effe laten scannen en ............je weet het. Aan het uier kun je het nu nog niet zien, da's veel te vroeg.

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:41

ja, ook ik zeg...; ff laten scannen, had t zelfde met mijn paardje, die ik had laten dekken en na de laatste dekking niet meer hengstig geworden...dus ik dacht ...drachtig dus niet...op de scan bleek van niet...paar weken later kreeg ze dikke uiers en weer paar weken later nog steeds niet hengstig...weer laten scannen > nee hoor niet drachtig, schijn zwanger ? kan dat ? volgens mijn veearts niet...moet niet meer kijken naar de uiers, is gewoon een hormonen kwestie, maar verder niets aan de hand, gaat vanzelf over

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:21

kwestie van scannen, weet je direct hoe of wat en dan hoef je er niet langer over na te denken wat het zou kunnen zijn.

suc6

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:37

komt dat niet doordat je paard een wintervacht krijgt ?? Mijn paard lijkt nu ook ineens veel dikker.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 12:03

nee het kan niet van de wintervacht komen, ze is echt rond, maar ze heeft nu ook diarree en ze is niet helemaal honderd procent. Mis chien is er meer aan de hand. Waarschijnlijk halen we morgen de dierenarts erbij. Dan vraag ik het gelijk even.