Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
heleenxx schreef:Bandages geven geen steun. Zeker niet mee rijden! Bandages zorgen ervoor dat het been zijn warmte niet kwijt kan waardoor je juist blessures krijgt. Zeker niet goed bij artrose!
Babootje schreef:Glucosamine preparaat proberen en bewegen. Verder is het een slijtageproces en kun je er niet veel aan doen behalve dan goede smid en juiste manier van rijden.

annegti schreef:Met een fysio heb ik hier laatst over zitten praten. Hij kwam met het vergelijk van een ondersteunende bandage om bv. een gevoelige enkel bij een mens. De eerste 3x heeft het effect, daarna treedt gewenning op en heeft bandageren geen positief maar negatief effect. Zijn advies kon ik me eigenlijk wel in vinden: bandageer voor een zware training/les en laat ze voor de rest achterwege of gebruik dan peesbeschermers. Op deze manier treedt er geen gewenning op en ondersteun je als je paard wel een beetje extra ondersteuning kan gebruiken.
Eigenlijk best logisch. Op deze manier doe ik het bij mezelf al jaren met schaatsen. Op de ijsbaan zonder en bij een toertocht met een tape.

was een paardenfysio, hij haalde het als voorbeeld aan.