Hallo allemaal,
Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.Ben een man van 52 jaar die sinds 1,5 jaar in het bezit is van een zéér lieve Tinkermerrie van 12 á 13 jaar oud.
Probleem is dat ik haar maar niet in conditie krijg.
Na rustig longeren moet ik met haar zo'n 35 min. uitstappen alvorens zij weer op adem is.
Eveneens heeft zij last van opzettende witte huiddelen als zij blootgesteld wordt aan fel zonlicht en heeft soms onverklaarbare wondjes op haar kin.
Ook haar neus moet ik beschermen tegen de zon, alhoewel dat vaker voorkomt bij Tinkers.
De Da heeft mij verleden jaar verteld dat het mogelijk een allergie is voor een plantje in de wei in combinatie met zonlicht.
Mijn paard heeft toen totaal twee weken in een donkere stal gestaan, midden in de zomer, lekker warm dus.Tegenwoordig ondervang ik dit probleem door haar met zonnig weer een exceemdeken om te doen.
Gisteren heb ik maar eens wat bloed af laten nemen om dit eens te laten bekijken.Ik denk dat het een verminderde werking van haar lever kan zijn.Een mening die door de dierenarts gedeeld wordt, mede gezien de kleur van haar oogvliezen die gelig zijn.
Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen.
mvrgr.Tinkerbrock