mijn hafje is een wever, dat wist ik toen ik haar kocht!
en ze is toen afgekeurd op haar rechter achterbeen (buigproef).
Sinds een klein jaartje weet ik ook dat ze artrose heeft in haar beide voorbenen en op dit moment staat ze op rust door een knie blessure en een lichte peesblessure in het rechter achterbeen. Evita heeft vaker problemen gehad met dit afgekeurde been, op foto's is verder niks te zien, maar er zit dus waarschijnlijk wel iets niet goed in dat been.. de buigproeven zijn ook altijd positief geweest!
Verder heeft ze wat gevoelige luchtwegen, beginselen van staar en is ze gevoelig voor hoefbevangenheid, maar dat gaat met wat voorzorgsmaatregelen prima! (frisse stal en uitkijken met voorjaarsgras). Ze heeft nog een aangeboren "afwijking", waardoor haar gehemelte wat lager zit dan bij andere paarden, hierdoor maakt ze met rijden en grazen soms een cornage-achtig geluid, maar hier heeft ze zelf absoluut geen last van.
De meeste dingen zijn dus in de afgelopen 6 jaar ontdekt of ontstaan, ze is ook al wel bijna 18 jaar. Waarom ik haar toch gekocht heb is omdat ze mijn verzorgpony was en een geweldig karakter heeft, ik was (ben
) gek op haar, ookal zou ze alleen als wandelpony kunnen dienen
Ik heb haar niet echt gekocht voor de sport.