Subli-voer tegen exceem??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

Subli-voer tegen exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 16:24

Ik zag op de site dat er speciaal (Nieuw) voer is tegen zomerexceem!

Wat is zomereczeem en waar komt het door?
Wat zomereczeem precies is en waar het van komt is nog steeds niet 100% duidelijk. Er zijn “geleerden” die zeggen dat het komt door muggenbeten en een allergische reactie is tegen het muggenvocht. Anderen zeggen, onder andere de heer L. Taal, dat is onzin, het wordt veroorzaakt door een fout in de stofwisseling, veroorzaakt door verkeerde voeding of stress.

Wat is er aan te doen?
Tot op heden zijn er zeer veel middeltjes en attributen (dekens) in de handel, maar er is nog steeds weinig resultaat. Leen Taal (biochemicus) heeft na jarenlang onderzoek een remedie tegen zomereczeem.
- Via bloedonderzoek wordt vastgesteld wat de reden is en in welk stadium het zomereczeem is bij het paard / pony.
- Naar aanleiding van dit onderzoek volgt een kuur ±3 weken lang (tabletten).
- Vanaf onderzoek aangepaste voeding (gras, hooi en Subli® Semit Speciaalmix) en verder niets, geen: appels, groente, brood, producten met melasse.

Uit proeven is gebleken dat meer dan 85% van de paarden en pony´s hersteld is, danwel beduidend is verbeterd.

Subli® BV en de heer Leen Taal werken samen en hebben het speciaalvoer ontwikkeld en brengen het exclusief op de markt!
Zomereczeem komt aan de kust minder voor dan elders in het land, daarnaast zijn niet alle rassen paarden en pony´s even vatbaar. Friezen, Shetlanders, Haflingers, IJslanders zijn bovengemiddeld gevoelig.

Subli® BV is er trots op u een product te kunnen aanbieden waarmee de paarden geholpen kunnen worden die last hebben van zomereczeem.
Subli® Semit Speciaalmix is een speciaal samengestelde granenmix. Het bevat alle voedingsstoffen, ook mineralen en sporenelementen, die een paard nodig heeft. Naast voldoende hooi en/of gras hoeft het paard geen aanvullende producten

Wat denken jullie hiervan?

Afbeelding

sassefras

Re: Subli-voer tegen exceem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:08

hoi,

is niet echt nieuw hoor, ik heb het gevoerd en de kuren gegeven, maar paard jeukt als vanouds.

sas

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:19

Ik vind het een mooi verhaal maar geloof er niet zo in. Wij hebben bij ons heel veel mugjes zitten en daar gaan ze van schuren. Gooi ik ze een deken op doen ze het niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:23

sassefras schreef:
hoi,

is niet echt nieuw hoor, ik heb het gevoerd en de kuren gegeven, maar paard jeukt als vanouds.

sas

Idem hier! ZElfde ervaring! het is duur spul en helpt voor geen zak.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:26

Dat spul heb ik deze zomer ook geprobeerd, het helpt nix en mn paard werdt er alleen maar dikker van
(en ik armer, allemachtig wat is dat spul duur!)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:29

Dus Subli......DAAAAAAAAG met je dure troep!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:48

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:29

Ook hier...
Weinig vertrouwen in het produkt.
Produkt was volgens mij vorig jaar al op de markt.
Maar toch heel attent van je om dit er op te zetten, misschien hebben anderen er baat bij.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:48

Met voer zal je vast wel wat kunnen verbeteren, maar het zal echt niet overgaan. Daar geloof ik dus echt niet in
Idd deken op dat helpt nog het beste.

Cookiejar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:36

Mijn pony heeft ook exceem en het wordt elke zomer erger. Ons werd aangeraden om de kuur in combinatie met het voer te geven, maar nu lees ik dit en heb ik mijn twijfels. Die bloedonderzoeken zijn ook ontzettend duur daarom twijfel ik nog.
Maar bij mijn pony is het schuren zo erg dat ze de hele dag niets anders doet ze krijgt ook open plekken door het schuren.
We hebben echt al 100 middeltjes geprobeerd en niets helpt. Dekens schuurt ze gewoon kapot.
Wie kan mij helpen???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:18

cookiejar:

als je echt alles,maar dan ook alles geprobeert hebt en het blijft erg... taj dan word het moeilijk.

heb je al geprobeerd om je dier volledig uit het gras te houden, ?minstens 2 weken totaal geen gras te eten geven, zet in een bak of paddock en voer hooi, probeer het echt eens!

zowiezo raad ik je aan om echt een bleodonderzoek te gaan doen,maar gewoon via je eigen veearts, laat alles goed nakijken op eventuele tekorten of dat soort dingen...

je kunt als laatste altijd nog gaan kiezen voor ene prik tegen de jeuk, bij veel dieren helpt dit wel,maar wel goed info vragen hoe dit precies zit bij je veearts....

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:29

Wat helpt nu bij wie? Als we misschien een simpel lijstje samenstellen dan kun je gewoon alles 1 voor 1 proberen met zn allen.. dus kort en bondig stel ik voor zonder reacties want bij iedereen werkt iets anders.... heb ik begrepen....

ik zal beginnen:
wat werkt bij mijn paard (enigzins):
-Baby olie (gele flessen)
-Eczeemdeken
nog niet geprobeerd:
- Head & Shoulders (ga ik dadelijk proberen na tip)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:24

nou, ik afgelopen week dus met baby olie aan t smeren geweest, maar aar kan e mijne waarschijnlijk dus helemaal niet tegen....

alles ontstoken en plekjes waar de olie zat, waarschijnlijk allergisch dus daarvoor....

bij de een werkt t wel, bij de ander niet. de mijne krijgt volgend jaar nu wel een boett deken, ik ben al die zalfjes en dingen nu helemaal zat.......

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:49

Ik heb deze zomer simpel zonnebloemolie gesmeerd. Werkte super.