Wespen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arsen

Wespen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 16:06

Mijn paard is vandaag in een boze wespenzwerm terecht gekomen (net zo'n tekenfilm) en nu heeft hij een hele dikke neus van de steken en over de rest zijn lichaam zitten ook nog wat bulten.
Wil zowiezo morgen zijn temperatuur even opmeten ter controle maar weet iemand wat ik verder voor hem kan doen? Het doet hem duidelijk pijn.

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Re: Wespen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:34

De steken insmeren met azijn, dit verzacht de pijn, bij mijzelf teminste.

strekte ermee, Miranda

xPebblesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:03

Zeker vanavond nog even bij hem kijken ,want hij kan ook opeens hele dikke zwellingen van die steken krijgen.Bij temperatuur verhoging gelijk DA bellen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:16

Is alles nu goed met hem? Je hebt wespen die in de grond een nest maken. dat zal bij jou wel het geval zijn. zal ie wel net lekker hebben staan eten komen die beesten uit de grond.
Ik heb het wel eens met tennis gehad dat ik een bal uit de bosjes pakte en dat ie bovenop zo'n gat lag. En ik maar schreeuwen, meer van schrik maar ook van de pijn. gelukkig was ik er neit alergisch voor want ik was 9 keer gestoken. Ik zou als ik jou was ff op zoek gaan naar dat nest. zodat het niet nog een keer kan gebeuren.
Bel ander de veearts op om te vragen of het kwaad kan.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 07:34

Gisteravond was alles goed. Voor nu weet ik het niet.
Azijn stond nog in de kast.
Het gebeurde toen ze in het duin met hem aan het rijden waren dus dat is lastig zoeken naar het nest maar aan de andere kant, het is gelukkig niet op stal!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:38

Aah wat zielig! Wat zijn het ook een rotbeesten! Ik denk ook niet dat je het nest kan vinden, de wespen hebben nu namelijk geen nest meer dat is het hele probleem. Ze vervelen zich, omdat ze niks meer te doen hebben en gaan dus lopen klieren. Bij ons zitten er ook heel veel,maar ik ben gelukkig nog nooit gestoken! (even afkloppen ) Ik zou je paard gewoon goed in de gaten houden, jij kent hem het beste natuurlijk Dus je merkt vast wel wanneer het nodig is een DA te laten komen.
Succes ermee!