dikke kaak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

dikke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:56

haai,

ik heb een veulen van 5,5 maand oud, hij staat tussen leeftijdsgenootjes en en wat oudere dus ook een hengst van ruim 2 die nog wel eens de baas wil spelen.

nu haalde ik me veulentje het land even uit en nu zag ik dat z´n kaak dit is en super gevoelig. ik denk zelf dat ie een trap heeft gehad.
hij kon nog wel een appel in stukkies gesneden eten.

vraag; zou het gebroken zijn of gebeurd dat niet zo snel(ik ben nogal snel overbezorgd) en wat kan ik eraan doen dat het wat afzakt want z´n kaak afspuiten lijkt me een beetje raar.

Nienketje17

Re: dikke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:23

kan je veulen zelf nog een appel afbijten, biks eten enzo. als dat niet het geval is dan bestaat de kans dat het gebroken is. een paard bij ons(nu 2 jaar)heeft dat als veulen ook gehad. ze at niet goed meer en haar kaak stond iets scheef en was dik. ze is daaraan geopereerd en kan nu alles weer eten. ik zou in elk geval even met de dierenarts bellen als ik jou was. gewoon even het verhaal vertellen en dan zegt hij wel of ie langskomt of wat je moet doen. succes ermee

Theeglas

Re: dikke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 19:49

nouja hij kan idg wel gewoon grazen en het leek vandaag al weer een beetje afgezakt dus ik kijkt het nog even aan. hij was overgens blijer alweer dan gisteren