Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Katja schreef:Zorg wel dat je iemand hebt met een goede medische achtergrond. Er lopen een hoop kwakzalvers rond maar ook een hoop goede mensen.
Als ik je verhaal zo lees denk ik zeker dat je paard er een hoop aan kan hebben.
Imerose schreef:Goh wel fijn om te horen dat er zoveel paarden zo enorm van zijn opegknapt. Ik vind het namelijk nogal een eng idee.....dat getimmer op de rug van Rosie.
Daarbij merk ik zelfs met de oefeningen die ze nu vor haar rug moet doen dat ze echt moeite heeft met met name het bollen en links en rechts inbuigen van d'r rug.
Het valt me op dat de meesten na een aantal dagen rust direct op zijn paardje klimt, terwijl ik altijd het idee had dat er dan weken van longeren en vooral weinig rijden en heel rustig opbouwen...of zie ik dat verkeerd??
Mijn Roos is nu 7 jaar. Ik geef haar niet echt op een andere manier beweging. Wel echt nageeflijk rijden en idd een goede warmup. Ik stap eerst bijna wel 15 minuten voordat ik verder ga. Ik merk dat het dan minder is. Mijn paard gaat gewoon naar de smid. Ik heb de 2 jaar dat ik haar heb steeds dezelfde smid en het gaat nu heel goed. Ook voetjes geven gaat met meer oefening beter. Alleen achterbeen bescherming om doen blijft moeilijk en ook dingen als voetjes opscheren ook. Maar verder eigenlijk weinig last. Alleen de laatste tijd werd het erger. Vanmiddag is eruit gekomen dat Roos gewoon de hele rug, hals en heiligbeen vast had zitten. Ik heb zo veel informatie gekregen dat ik niet alles precies meer weet. Maar ik ga het zien of ik verschil zie. Ik zag wel dat als ze op een bepaalde plek werd aangeraakt ze heel erg ging krampen. Toen ze nog eens die plek aanraakte helemaal niet meer. dat vond ik wel frapant. Ik wil je best op de hoogte houden de komende week, of het krampen nog meer veranderd. sharonaollie schreef:Katja schreef:Zorg wel dat je iemand hebt met een goede medische achtergrond. Er lopen een hoop kwakzalvers rond maar ook een hoop goede mensen.
Als ik je verhaal zo lees denk ik zeker dat je paard er een hoop aan kan hebben.
Idd ben het hier mee eens