wit van de ogen is rood

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronake

wit van de ogen is rood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:44

is het normaal dat de ogen van mijn veulen( het witte ervan) rood is ... hij eet wel goed, is redelijk actief maar zijn blik is precies wat verdrietig door die rode ogen...

Cassidy

Re: wit van de ogen is rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:46

Heeft hij ook traanoogjes? Kan zijn dat hij een ontsteking heeft aan de ogen...oogjes goed schoonmaken met gekookt water (wel laten afkoelen) of afgekoelde kamillethee. Doorgaans zijn ze er dan met een paar dagen vanaf.

veronake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:47

nee dat heeft hij niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:32

zijn het beide ogen?

wel apart, misschien door droge lucht of staat je veulen op zandgrond?

Deborahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:09

Ik heb eens gehoord dat als het wit rood is je paardje iets heeft aan het hart en als het geel is aan de lever. Een vriendin van me zei dat ... maar vraag me niet in hoever dit waar is?!!!!??!!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 07:47

Bij twijfel altijd de dierenarts bellen! Liever een keer overbodig dan een keer te laat.
Mijn paard heeft soms last van geirriteerde ogen door de vliegen. Hij heeft standaard een vliegenmasker op buiten, maar het is net Houdini, het lukt met regelmaat om het ongeschonden van zijn hoofd te krabben. Als de vliegen dan wel bij zijn ogen komen is het vrij snel geirriteerd, met alle gevolgen van dien. Als je er dan snel bij bent is een oogzalf meestal voldoende. Dan zijn ze er met een dag of twee van af.

rooievos2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:30

als de ogen wat geirriteerd zijn, kan je ook eiwit stijf kloppen, en dit met een wattenschijfje zachtjes in het ooglid en op het oog wrijven, dit werkt verzachtend en kalmerend. meestal is het dan na 2 dagen een heel stuk opgeknapt.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:54

Kan het niet zijn dat er gewoon een bloedvaatje gesprongen is? Als het niet snel wegtrekt zou ik toch even de da bellen als ik jou was.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:00

Als het aan 1 oog is denk ik toch meer aan een simpel bloedvaatje dat gesprongen is hoor
Hoe gaat het nu met hem?

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 22:11

Het kan goed zijn dat hij reageert op de vliegen. MIjn paard heeft dit ook een keer gehad vorig jaar. Beide ogen rood! Dierenarts gebeld en die wist het direct. In de buurt waren meer paarden die dat hadden, het gaat om een bepaald type infectie door vliegen. Veel paarden krijgen het niet, sommigen weer wel.
Dit jaar was het met mijn paard weer prijs. En niet eens echt in het vliegenseizoen, maar pas onlangs. Heb hetzelfde middeltje bij de dierenarts gevraagd, druppelen en klaar!
Nou ik hoop dat het bij jou paardje ook zo makkelijk te verhelpen is. Nou ja makkelijk! Ga er maar aanstaan. 6x per dag of zo druppeltjes in de ogen van een letterlijk halstarrig paard. }>

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:09

Mijn paard heeft dat bijna het hele jaar door aan 1 oog.. er is een aantal x een VA bijgeweest en elke keer krijg ik een anti-biotica zalfje wat even helpt, maar daarna komt het weer zo hard terug.

Mijn paard heeft gewoon gevoelige ogen en af en toe hangt haar voorpluk in haar ogen.. die vlecht ik dan in.

Als je het niet vertrouw dan zou ik idd de VA erbij halen maar meestal is het gewoon irritatie waar je een zalfje voor krijg.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:31

DA laten kijken! Mijn paard heeft het vorig jaar ook gehad. En met rijden zag ik zelfs zijnderde ooglid over oog heen schuiven in eerste instantie dachten ze aan een beschadiging aan het oog maar na later onderzoek in de kliniek bleek het een herpes Simplex Virus te zijn in zijn oog waarna ik met de juiste zalf heb kunnen behandelen. Dit heeft hij opgelopen in een periode dat hij minder weerstand had (tijdens de enting).
Jou paard hoeft dit natuurlijk niet te hebben maar ik zou wel een DA er na laten kijken.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 02:53

Mijn merrie had het toen ze ziekjes/ verkouden was. Beetje rood doorlopen oogjes. Is vanzelf weer over gegaan. Heeft je paard een verkoudheid?