Ervaringen Slijmbeursontstekingen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Ervaringen Slijmbeursontstekingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:10

maddox heeft o.a. een slijmbeursontsteking.
woensdag wordt hij bij van schie ingespoten.

wie heeft hier ervaring mee ? arts was positief, maar ondertussen heb ik al wat minder fijne verhalen over slijmbeursontstekingen gehoord.
Nu zal elk geval wel anders zijn maar toch.......

Chronos

Re: Ervaringen Slijmbeursontstekingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:56

Mijn paard is laatst behandeld en ik moet zeggen toppie! Na een paar dagen stappen mocht ik alweer aan de gang en hij loopt wel anders waarschijnlijk heeft hij er langer last van gehad dan dat hij aan gaf door kreupel te zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:07

Ik heb zowel bij paarden ervaring als bij mezelf. Het probleem van een slijnbeursontsteking is dat als je de oorzaak niet wegneemt hij na behandeling altijd weer terugkomt.
Kan lang duren of kort maar vroeg of laat speelt het weer op. Inspuiten is vaak de beste remedie en verder kijken waardoor het veroorzaakt wordt.

Veel paarden moeten met regelmaat weer behandeld worden, als daar een lange periode tussenzit dan is dat niet zo'n probleem maar als het iedere keer na een paar maanden weer opspeelt wordt het moeilijker.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:31

Klopt als een bus Katja! Mijn paard moest ook veranderd worden in stand van de hoef en dat is dus vandaag gebeurt. Een manipulatie die zonder het inspuiten dus niet had gekunt. Vraag indien mogelijk of je DA na een paar dagen van stappen na het inspuiten langs wil komen om te kijken. Ik heb daar heel veel aan gehad goed hij was later aan de beurt ivm de maagzweer maar toch twee keer de controle erna gaf mij een heel goed gevoel.

Veel succes ermee en hopelijk hoef je idd pas na een jaar weer te spuiten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:21

Katja schreef:
Het probleem van een slijnbeursontsteking is dat als je de oorzaak niet wegneemt hij na behandeling altijd weer terugkomt.
Kan lang duren of kort maar vroeg of laat speelt het weer op. Inspuiten is vaak de beste remedie en verder kijken waardoor het veroorzaakt wordt.

Helemaal mee eens. Een dergelijke ontsteking kan worden veroorzaakt door overbelasting als gevolg van een ander probleem.
Verder is het belangrijk dat je voldoende de tijd neemt om het paard te laten herstellen; volg de aanwijzingen van je DA dus goed op en begin niet te snel.
Komt het vaker terug dan kan het chronisch worden en inspuiten kan niet onbeperkt.