nav het topic over steffie van de laarse en alles wat ik daar lees ben ik ff op onderzoek uit gegaan. Ik kom nu uit bij Rondinde Hoogenraad en wil heeel graag weten wat jullie ervaringen zijn met haar!
De klachten bij mijn paard zijn niet enorm en extreem, maar al met al wel reden voor mij om eens te laten checken.
Het begon ermee dat ik mijn paard het 1e jaar dat ik m had met een scheef zadel gereden heb... Hierdoor is mijn paard dus enorm scheef geworden, ook kreeg ik toen nog eens les van iemand die hier niks van zij en die alleen maar op tempo bezig was, dus voorwaarts en actief. Hierdoor is hij zich ook nog eens enorm vast gaan houden in zijn rug en lijf. Toen de knoop doorgehakt, gestopt met haat lessen en bij iemand anders gaan lessen en zadel na laten kijken (toen bleek ie dus scheef en te smal
) Nu 2 jaar verder (hij is nu 6) gaat het over het algemeen goed hij loopt nu dus m2 dressuur en is vrijwel recht. Wel merk ik per week nog verschil, ene week is ie linksom beter, andere week rechtsom. In de zijgangen blijf ik wel grotere verschillen houden, travers rechtsom heel makkelijk, linksom niet om binnenbeen willen buigen. Linker sbw gaat minder makkelijk dan rechter.
Dan zie ik ook met het plassen van hem, dat hij nooit op beide achterbenen dan gelijk steunt, maar altijd alleen op het linkerachterbeen, RA staat dan als het ware op rust.
De laatste 2 weken is ie ook wat stug in de hand en moeilijk terug te sluiten, wordt dan sterk... Ook met het losrijden duurt t langer voor hij goed over zijn rug loopt.
Tussendoor is hij wel eens gemasseerd en daar kwam ook iedere keer wel weer iets uit in de rug dat ie weer iets vastzat.
De lessen gaan nu vaak wel goed, de nadruk ligt nog steeds op de basis en we besteden goed aandacht aan die mindere kant en zijgangen...
Is het nu een idee om hem te laten checken door Rodinde Hoogenraad???
Mariette Kelfkens gaat nog iets verder qua alternatieve geneeswijzen, iemand ook ervaring met haar????
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen...
) maar uiteindelijk heb ik hem moeten laten afkeuren. In eerste instantie heeft Rodinde nog geprobeerd hem te redden, maar de diagnose (eenzijdige kruisverlamming) was dermate ernstig, dat hij niet meer beter kon worden.