Kleine bultjes op neus,wat is dit? (met foto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur1977

Kleine bultjes op neus,wat is dit? (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 18:06

Vorige week had een van onze shetlanders van de een op de andere dag allemaal kleine bultjes op haar neus. Ik dacht dat het kwam van de zon en dat ze haar neus wat verbrand had. Ik had haar dus wat ingesmeerd met zonnebrand en het is nu helemaal over. Een paar dagen later had een andere het ook en nu hebben ze het , op een na, allemaal! Het ziet er echt raar uit. Ik heb wat foto's gemaakt. Herkent iemand dit en kan ik er wat aan doen? Bij die eerste is het nu dus helemaal weg. Ze hebben er ook (voor zover ik kan zien) geen last van en ze zijn ook niet ziek ofzo. Het ontstaat dus ook heel erg snel. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven (ben nl nogal gauw overbezorgd )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kyona

Re: Kleine bultjes op neus,wat is dit? (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:11

Wat raar! De onderste foto deed me even denken aan een soort wratjes. Dat hebben bijv. jonge paarden vaak en die nemen het dan van elkaar over. Dat trekt dan vanzelf weer weg. Maar omdat het bij jou zo snel weg trok, zal dat het wel niet zijn, denk ik....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:15

het lijkt inderdaad wel op een wratten virusje

trekt inderdaad vanzelf weer weg, wel goed jezelf in de gaten houde, handjes wassen enzo...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:05

Wratjes kwam bij mij ook meteen in me op. Uk heeft ze van de winter ook gehad, ze had er verschrikkelijk jeuk aan. Ze vond zich zelf toen echt zielig, heb er toen ook maar wat vettigheid op gesmeerd om het te verzachten.

Het is vanzelf weer weg getrokken.