3 lange benen en 1 kort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

3 lange benen en 1 kort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:16

hallo,

wij hebben er een nieuw paardje bij. Een merrietje van 4 jaar oud. Nu, als ik met haar draaf dan lijkt het dat ze zo'n klein beetje hinkt wanneer ze haar rechterbeen neerzet. Ze kan haar hoofd bijna niet stil houden.. Het is niet veel dat ze met haar hoofd knikt maar toch.... Iemand zei tegen mij dat dat paard zijn rechtervoorbeen mss korter is dan zijn andere benen.... kan dit? Of zou ze ergens iets in zijn schouder kunnen zitten hebben... of is het eerder gelegen aan een slecht contact...of mss wat stijf (maar dat kan bijna niet want hij word bijna alle dagen gereden...

Tigger

Re: 3 lange benen en 1 kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:32

Het been is niet korter, je paard loopt onregelmatig op dit been.
Omdat ze in dat been pijn heeft, maakt ze korter contact met de grond om hem zo snel mogelijk weer op te kunnen tillen. Daar komt de hoofd beweging ook vandaan.
Ik zou er naar laten kijken als het blijft.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:15

Ben het met Tigger eens; klinkt alsof ze kreupel is dus zou er door een DA naar laten kijken, dan weet je waar het probleem zit en hoe het behandeld moet worden. Als ze niet gekeurd is bij de aankoop en je haar nog maar kort heb zou ik er heel snel naar laten kijken zodat je evt. nog wat met de vorige eigenaar kunt regelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:37

Een merrietje van vier alle dagen rijden is ook wel wat veel. Rijden naar de leeftijd is mij altijd verteld (3 jaar, drie dagen p/w; 4 jaar, vierdagen enzo).
Dat ze kreupel is lijkt mij ook. Zou er een veerarts naar laten kijken.