van een neoprenen singel krijgt ze altijd wondjes. ze heeft nu een thorowgood singel. maar ze is vrij gevoelig op haar huid. haar hoofdstel schuurt ook al.
wij hebben haar nu 2 jaar en echt gezweet heeft ze nooit. je kon uren rijden in de bak met 30 graden, maar echt zweten deed ze niet. nu hoeft ze maar een half uurtje in de bak of op het strand te lopen(sinds ze op de nieuwe stal staat, 2 maanden nu dus) en ze is al zeiknat. ze zweet gewoon erg en precies de plekken waar ze zweet schuurt het hoofdstel en de singel.
groene leem gebruiken we ook vaak, maar echt ideaal is het niet, je mag er geloof ik ook geen endurance wedstrijd mee rijden(geefta an dat het een open wondje is en dan mag je geloof ik niet starten)
maar met singelbontje werkt het ook niet, dus het kan de singel ook niet zijn(is lamswol, dus dat schuurt zeker niet)
ik denk dat op 1 of andere manier het zand tussen de oksels komt en dat ze dan zweet dat het zo lekker gaat schuren(ze krijgt expres ook geen kappen om, dan hebben we het ook aan de benen)