Tanden getrokken, hoelang geen bit in???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klaziena

Tanden getrokken, hoelang geen bit in???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 14:30

Bij de pony van een vriendinnetje van mij zijn gister een aantal tanden getrokken en een paar kiezen gevijld..

Weet iemand mischien hoelang je dan geen bit in kan?? Of zal dat per geval verschillen...

ellepel

Re: Tanden getrokken, hoelang geen bit in???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:47

nou...
als ik aan mezelf denk toen mijn verstandskiezen eruit waren, had ik daar toch wel een dag of vijf last van..

zou dus wel zolang ongeveer wachten, laat het maar even herstellen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:50

Heeft ze dat niet meteen gevraagd? Lijkt me dat de tandarts of dierenarts die ze heeft getrokken daar het beste antwoord op kan geven......

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:53

Ik moest een weekje wachten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:13

Ligt er ook aan hoe het gegaan is. Als ze bijv. flink door waren gaat het sneller, maar als er alleen een puntje te zien was, moeten ze meer wroeten om het eruit te krijgen. Ik moest toen 2 weken wachten en kreeg het advies om daarna eerst een soort witachtige tape (kan je bij de ruitersportwinkel kopen) eromheen te wikkelen. Dan moet je het bit heel goed natmaken/weken voor het rijden en dan werkt het verzachtend als een zeem zeg maar. Niet vergeten nat te maken anders is het juist harder.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:18

Zijn er echt tanden getrokken of de wolfstanden. Ik mocht na het trekken van mijn paards wolfstanden 3 tot 4 dagen niet het bit indoen. En toen hadden ze ook bijgevijld.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:03

Bij mij was het advies: een week wachten (wolfstand), bij mijn buurman: 2 weken (ook wolfstand getrokken) Ik zou het de tandarts vragen want het verschilt blijkbaar per situatie. Bij ons werd als reden voor verschil in tijd gegeven de grootte van de wond.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 07:46

snowylover schreef:
Zijn er echt tanden getrokken of de wolfstanden. Ik mocht na het trekken van mijn paards wolfstanden 3 tot 4 dagen niet het bit indoen. En toen hadden ze ook bijgevijld.

Dit zei ze tegen mij ook.